Ξεχωριστές ικανότητες έχουν οι μαθητές της Κρήτης που εντυπωσίασαν όσους παρευρέθηκαν στο 3ο Λύκειο Ηρακλείου, με τις κατασκευές τους και την κατανόηση των νόμων της Φυσικής που αξιοποίησαν. Την περασμένη Παρασκευή έγινε ο 3ος Παγκρήτιος «Διαγωνισμός Κατασκευών Φυσικής» που είχε προκηρύξει ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης για το σχολικό έτος 2018-2019.
Παράλληλα με τον 3ο Διαγωνισμό πραγματοποιήθηκε η βράβευση του περασμένου διαγωνισμού και παρουσιάσεις από μαθητές που πήραν το πρώτο βραβείο. Η εκδήλωση έκλεισε με μια εξαιρετική ομιλία του ομότιμου καθηγητή του Τμήματος Φυσικής Νίκου Κυλάφη με θέμα τις Μαύρες Τρύπες. «Όλες οι συμμετοχές ήταν αξιόλογες και όλες αξίζουν τα συγχαρητήριά μας τόσο στους μαθητές όσο και στους καθηγητές τους», τονίζουν οι διοργανωτές.
Η επιτροπή κρίσης αφού εξέτασε τους διαγωνιζόμενους και με κριτήρια την σχέση της κατασκευής με τη Φυσική, την πολυπλοκότητά της, την αξιοποίηση εννοιών Φυσικής και την παρουσίαση από τους μαθητές αποφάσισε να λάβουν βραβεία με σειρά κατάταξης οι ακόλουθες κατασκευές.
Για το Γυμνάσιο διαγωνίστηκαν έξι κατασκευές και κατατάχτηκαν ως εξής:
- «”Φύσει -Νόμω”: Συζευκτικό δίδυμο πιεστικής στάθμισης-δυνητικής ροής ηλεκτρικής ενέργειας ως εναλλακτικό μοντέλο χρηστικά βιώσιμης ενεργειακής προοπτικής» από τους μαθητές Παπαδάκη Μύρωνα και Σωμαράκη Μιχάλη, της Γ’ τάξης του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου, με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ. Λουλάκη Μαρία.
«Κατασκευή hydrobot» από τις μαθήτριες Βιδάκη Ειρήνη, Γαρεφαλάκη Νικήτα, Γραμματικάκη Ροδάνθη, και Δρεττάκη Ευγενεία της Γ τάξης του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Τουμπανιάρη Παναγιώτη.
«Μήπως σου ανάβουν τα λαμπάκια; Ευκαιρία να το μάθεις!» από τη μαθήτρια Μαράκη Θεοδώρα της Β’ τάξης του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου, με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ. Ελευθερίου Μαρία.
«Λειτουργία Αριθμομηχανής με μπαταρία Λεμονιού» από τους μαθητές Μεταξά Αθανασία, Βαγγέλη Χατζάκη της Γ τάξης του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου, με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ. Μπάκου Αλεξάνδρα. «Πειραματική Επιβεβαίωση της Αδράνειας με μαγνήτες, νομίσματα, βελόνες» από τον μαθητή Μαστρονικόλα Μάνο της Β τάξης του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Τουμπανιάρη Παναγιώτη.
«Ασταθής Πολυταλαντωτής» τον μαθητή Μαστρονικόλα Μάνο και Παγωνίδη Ιορδάνη της Β τάξης του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Τουμπανιάρη Παναγιώτη. Για το Γενικό Λύκειο διαγωνίστηκαν τρείς κατασκευές και κατατάχθηκαν ως εξής:
- «Ασύρματος Αναμεταδότης ήχου υψηλής ευκρίνειας με τη χρήση Laser» του μαθητή Καπαρουνάκη Αντώνη, του Γενικού Λυκείου «Παγκρήτιον», με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Ανδρουλιδάκη Μανώλη.
- «Τα πάντα Ρει: Ροοστατική παύση με ανατρεπτικές ενεργειακές μεταβολές » των μαθητών Εύα – Ραφαέλα Βλαχάκη και Γιώργο Λουλάκη της Α,Β τάξης Λυκείου του Γενικού Λυκείου Βιάννου, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Παπαδάκη Γιώργο. Ειδικό βραβείο συλλογικής προσπάθειας και σύνδεσης κατασκευής με την τοπική κοινωνία, θα λάβει η κατασκευή:
- «ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟ: “Δυνάμει “ τεχνολογικού εξοπλισμού: Προωθητικές δυνάμεις αυτοποιημένης καλλιέργειας» των μαθητών Βεληβασάκη Γεώργιου, Καπελλάκη Παύλου , Κικάκη Μιχάλη , Κοκοτάκη Αναστασίας και Στυλιανάκη Ιωάννη του Γενικού Λυκείου Βιάννου, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Παπαδάκη Γιώργο.
Για τα ΕΠΑΛ παρουσιάστηκε μια κατασκευή που θα λάβει ειδικό βραβείο συμμετοχής :
«Αναπαράσταση Πυθαγορείου Θεωρήματος με νερό» των μαθητών της Α Λυκείου Βεγόπουλου Ματθαίου, Βεγόπουλου Παντελεήμονα, Περβολαράκη Ευάγγελου και Χατζηπαναγιώτη Γεώργιου του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου με επιβλέποντες καθηγητές τους κ. Ζερβάκη Χαράλαμπο κα Χατζηπαναγιώτη Αλέξανδρο.