στον πίνακα

Δημοτικό ενδέχεται να θυμίζει το επόμενο διάστημα το Γυμνάσιο αφού, σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα βάλει τέλος στους βαθμούς στα Γυμνάσιο.

Το ΙΕΠ φέρεται να συζητάει τώρα εκτός της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών («σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός», «άριστος») και αλφαβητική αξιολόγηση: Δηλαδή Α, Β, Γ που έως σήμερα γνωρίζαμε κυρίως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Πρόκειται για κάτι που σχεδιάζεται για να περιοριστεί η βαθμολογική πίεση στο Γυμνάσιο αλλά και τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού.

Ήδη από φέτος εφαρμόζεται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης σε 81 νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, παράλληλα όμως με τη βαθμολογία των μαθητών στα γυμνάσια (0-20).

Στόχος στο άμεσο μέλλον οι βαθμοί να καταργηθούν τελείως. Σήμερα, οι μαθητές μπαίνουν σταδιακά στη λογική των αριθμών από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού, με τους πρώτους βαθμούς 10, 9, 8 και 7. Για να φτάσουν στο Γυμνάσιο στην αριθμητική κλίμακα με άριστα το 20.

Τι απαντά το Υπουργείο

Ούτε διαψεύδει ούτε επιβεβαιώνει τα δημοσιεύματα το Υπουργείο Παιδείας. Σε απάντησή του, αναφέρει τα εξής:

«Υλοποιείται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών/ μαθητριών (χρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο -Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση, ΕΣΠΑ 2014-2020). Πρόκειται για  ένα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κρίσιμο ζήτημα,    του οποίου η συνέχεια και η γενικευμένη εφαρμογή θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής και την ανατροφοδότηση από τις συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.

Επιπροσθέτως, επισημαίνουμε ότι:

1) Η περιγραφική αξιολόγηση δεν αντικαθιστά τη βαθμολογία, αλλά τη συνοδεύει, επιτελώντας διαφορετικούς στόχους και δίνοντας έμφαση στη διαδικασία της μάθησης και σε διάφορες πλευρές ανάπτυξης των μαθητών/ μαθητριών.

2) Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του το Ινστιτούτο εξετάζει προτάσεις και εναλλακτικές δυνατότητες για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών, τις οποίες διερευνά σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα».