Με πολύ χιούμορ αλλά και μεράκι, οι μαθητές του 12ου Γυμνασίου Ηρακλείου μετατρέπονται σε δαιμόνιους ρεπόρτερ και μεταφέρονται με χρονομηχανή στο λιμάνι του Κατσαμπά, της μινωικής εποχής.
Η είδηση της αναχώρησης του Ιδομενέα γίνεται πρώτο θέμα στις εφημερίδες της εποχής ενώ ο Θησέας λίγο πριν φτάσει στο λιμάνι, ανεβάζει στόρι στο instragran…
Αυτά και άλλα πολλά συμβαίνουν στο βίντεο με τίτλο «Η ιστορία του Κατσαμπά, ή και όχι…» που δημιούργησε το τμήμα Β6 του σχολείου με υπεύθυνη καθηγήτρια τη φιλόλογο, κ. Γεωργία Φουντά.
Πιάνουν το νήμα από τη μινωική Κρήτη και καταγράφουν την γειτονιά τους στο πέρασμα των αιώνων, διανύουν τη βυζαντινή εποχή, την Ενετοκρατία, παίρνουν συνέντευξη από έναν Κατσαμπαδιανό πετρά, ακολουθεί η Τουρκοκρατία, με ειδική αναφορά στο “κονάκι του Μπέη” με τελευταίο σταθμό την άφιξη των προσφύγων από τη Μικρά Ασία και την πρόταση να μετονομαστεί η περιοχή Νέα Βρυούλλα.
Ακολουθεί ο Παγκόσμιος Πόλεμος και φτάνουμε ως το σήμερα, σε μια γειτονιά που όλοι αγαπούν αλλά ομολογούν ότι λείπει το πράσινο.
Στο μοναδικό οπτικοακουστικό υλικό, υπάρχουν ακόμα και αποσπάσματα από ημερολόγια ατόμων που έζησαν την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης.
Αν μη τι άλλο, οι μαθητές έχουν πολλή φαντασία! Αναρωτήθηκαν, ακόμα, τι θα έλεγε το “κονάκι του μπέη” αν είχε φωνή.
Το βίντεο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος, οι μαθητές αναφέρουν πως “η ομάδα μας φέτος ασχολήθηκε με την ιστορία της γειτονιάς. Η έρευνά μας ξεκίνησε από τα μινωικά χρόνια και έφτασε μέχρι το σήμερα. Δεν σταμάτησε όμως μόνο σε αυτό…
Η μακραίωνη ιστορία του Κατσαμπά στάθηκε η αφορμή να εμπνευστούμε μια σειρά από κείμενα, άλλα ανάλαφρα και χιουμοριστικά, άλλα γεμάτα ευαισθησία και προβληματισμό…”
Έλαβαν μέρος οι μαθητές Κυριακή Λεπτοκαρίδη, Μαρία Μηλαθιανάκη, Μαρία Παπά, Εμμανουήλ Περαντωνάκης, Φατιμέ Σάχου, Κυριακή Σουργιά, Ελένη Συντηχάκη, Μαρία Χαλκιαδάκη, Γεωργία Χαρωνυκτάκη, Ελευθερία Χατζηγεωργίου, Φιλία Χατζηπαράσχου, Αγγελική Βασιλειάδη.
Το βίντεο μπορεί να δει κανείς παρακάτω:
Ο διευθυντής του σχολείου, κ. Γιώργος Παυλίδης, αναφέρει στην “Π” πως οι μαθητές μελέτησαν την τοπική ιστορία, από τη μινωική εποχή ως σήμερα, και παρουσιάζουν ένα υλικό με πολύ χιούμορ.
Όλο το μαθητικό δυναμικό του σχολείου είναι από την ευρύτερη περιοχή, τον Κατσαμπά, τον Πόρο και τη Φιλοθέη και ήδη γνώριζαν κομμάτι της ιστορίας του Κατσαμπά μέσα από ιστορίες που λέγονται στις οικογένειές τους.
Πολλοί κατάγονται από οικογένειες Μικρασιατών, εξάλλου η άφιξη των προσφύγων στην Κρήτη άλλαξε σημαντικά την περιοχή. Η ιστορία του βίντεο ξεκινά με μαθητές που αναχωρούν για την εποχή του Μίνωα και αρχίζουν να ξετυλίγουν το κουβάρι.
Η κ. Φουντά αναφέρει πως σημαντικό ρόλο στην όλη προσπάθεια έπαιξε το στολίδι του σχολείου, που είναι η βιβλιοθήκη του, το αναγνωστήριό του.
Οι μαθητές πραγματοποίησαν πολλή έρευνα ενώ ανέλαβαν και τα τεχνικά κομμάτια του βίντεο, την επεξεργασία εικόνας και ήχου, τη δημιουργία γραφικών. Ο κάθε μαθητής ασχολήθηκε με το κομμάτι που του ταίριαζε περισσότερο, ακόμα και με τη μουσική επένδυση. Η παρουσίαση των ιστορικών περιόδων γίνεται με ένα τρόπο ανάλαφρο, χωρίς, όμως, να λείπουν οι προβληματισμοί.