Βατά αλλά για καλά προετοιμασμένους τα θέματα των πανελλήνιων εξετάσεων
Βατά αλλά για καλά προετοιμασμένους τα θέματα των πανελλήνιων εξετάσεων

Με… βατά θέματα για τα Λατινικά Ανθρωπιστικών Σπουδών και Πληροφορική Σπουδών Οικονομίας, αλλά και με δυσκολίες ως προς τη διαχείριση του χρόνου για τη Χημεία Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, συνεχίστηκαν και χθες οι Πανελλήνιες Εξετάσεις των Γενικών Λυκείων.

Κοινό παρονομαστή όλων των διαδικασιών εξέτασης μέχρι και χθες αποτελούσε το γεγονός πως ακόμα και για τα εύκολα θέματα απαιτούνταν πολύ καλή προετοιμασία από πλευράς υποψήφιων.

Η Μαρία Κανάκη
Ο Νίκος Κουτσούκης
Βατά αλλά για καλά προετοιμασμένους τα θέματα των πανελλήνιων εξετάσεων

Στις ειδικότερες δυσκολίες, οι υποψήφιοι στη Χημεία είχαν να αντιμετωπίσουν εκτός από την πίεση του χρόνου και το παράδοξο πως τα θέματα κάλυπταν το σύνολο της διδακτέας ύλης. Στην πληροφορική, παρά την σχετική ευκολία τους κάλυπταν πολύ μεγάλο μέρος της ύλης. Στα Λατινικά τα θέματα ήταν ευκολότερα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, ενώ μόνο στο τελευταίο ερώτημα είχαν μια πολύ μικρή δυσκολία.

Σχολιάζοντας τα θέματα της Χημείας η Μαρία Κανάκη από το Φροντιστήριο «Ορόσημο» αναφέρει:

«Τα θέματα της Χημείας ήταν μεγάλης έκτασης, αφορούσαν το σύνολο της ύλης και απαιτούσαν την λεπτομερειακή γνώση της» αναφέρει για να προσθέσει:

«Ο μεγάλος αντίπαλος ακόμα και των πολύ καλά προετοιμασμένων μαθητών ήταν ο χρόνος».

«Τα θέματα σε γενικές  γραμμές ήταν επεξεργάσιμα, ικανοποιητικά  και μπορούσαν να τα αντιμετωπίσουν όλοι οι μαθητές. Κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης και είχαν κλιμάκωση στη δυσκολία τους» αναφέρει από την πλευρά της η ομάδα του φροντιστηρίου «Ιδιαίτερον» που παράλληλα προσθέτει:

Οι χημικοί του «Ιδιαίτερον» Νιράκης Μανώλης, Μαρκάκης 
Γιώργος, Γενετζάκης Μιχάλης
Ο Οδυσσέας Κουτουρίδης

«Ο όγκος των θεμάτων ήταν μεγάλος, κάτι που αναμένεται να δυσκολέψει κάποια  παιδιά. Ως εκ τούτου χρειαζόταν σωστή διαχείριση του χρόνου. Αναφορικά με το εξεταστικό δοκίμιο:

– το θέμα Α είχε ερωτήσεις  πολλαπλής επιλογής  και μια ερώτηση σωστού/λάθους  χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία,

– το θέμα Β εξέταζε την καλή γνώση της θεωρίας και την κριτική  ικανότητα  των  παιδιών. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στις αιτιολογήσεις.

Στα θέματα Γ και Δ  απουσίαζαν τα προβλήματα «υπερπαραγωγή» των τελευταίων ετών και προτιμήθηκαν μικρά, ανεξάρτητα μεταξύ τους προβλήματα, που έδιναν τη δυνατότητα στο μαθητή να  προχωρήσει παρακάτω  ακόμα και αν δεν είχε επιλύσει  προηγούμενο υποερώτημα».

Βατά σε γενικές γραμμές χαρακτηρίζει τα θέματα της Πληροφορικής ο καθηγητής του Φροντιστηρίου Πυρήνας Οδυσσέας Κουτουρίδης.

Ο Οδυσσέας Κουτουρίδης
Ο Νίκος Κουτσούκης

Όπως αναφέρει ο κ. Κουτουρίδης οι υποψήφιοι είχαν αρκετό χρόνο για να απαντήσουν στα θέματα των εξετάσεων.

Πιο αναλυτικά ο καθηγητής εξηγεί:

«Στο θέμα Α οι μαθητές εξετάστηκαν στη θεωρία του μαθήματος. Στη συνέχεια, στο θέμα Β’ εξετάστηκαν σε ασκήσεις που αφορούν στην εμπέδωση της ύλης. Για το θέμα Γ’ οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν πρόγραμμα, στο οποίο γίνεται και κλήση υποπρογράμματος και συγκεκριμένης συνάρτησης. Τέλος, στο θέμα Δ οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν πρόγραμμα ξανά, που αφορούσε επεξεργασία πινάκων. Γενικά τα θέματα δεν παρουσίασαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία για τον καλά προετοιμασμένο μαθητή, ενώ ήταν ξεκάθαρα στο σύνολο τους σε ότι αφορά τα ζητούμενα που έθεταν».

Αναμένομενα κι εύκολα προσεγγίσιμα χαρακτηρίζονται τα θέματα της Πληροφορικής από τον καθηγητή Πληροφορικής του Φροντιστηρίου Διακρότημα Ηρακλείου, Νίκος Κουτσούκης.

«Τα σημερινά θέματα της Πληροφορικής (ΑΕΠΠ) ήταν σε γενικές γραμμές αναμενόμενα και εύκολα προσεγγίσιμα από έναν προετοιμασμένο μαθητή, παρότι κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης» υποστηρίζει ο κ. Κουτσούκης κι εξηγεί:

«Στο θέμα Α εκτός του Α3 τα ερωτήματα είχαν επαναληφθεί σε προηγούμενες πανελλαδικές εξετάσεις.

Το θέμα Β δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες δυσκολίες.

Στο θέμα Γ οι μαθητές μπορούσαν να αντεπεξέλθουν επιτυχώς, όμως η λεπτομέρεια στρογγυλοποίησης των δευτερολέπτων σε λεπτά θα μπορούσε να στερήσει μονάδες, εάν οι μαθητές δεν ήταν ιδιαιτέρως προσεκτικοί.

Τέλος στο θέμα Δ μπορούσαν να αντεπεξέλθουν και οι μέτρια προετοιμασμένοι μαθητές επιτυχώς, εκτός του Δ4 που απαιτούσε ταξινόμηση με 2 κριτήρια».

Ο Μανώλης Τσιχλάκης
Ο Μανώλης Τσιχλάκης

Προσιτά κι ευκολότερα από πέρυσι χαρακτηρίζονται τα θέματα των Λατινικών, σύμφωνα με τον υπεύθυνο φιλόλογο του Φροντιστηρίου Νεόραμα κ. Μανώλη Τσιχλάκη.

«Προσιτά, από το Α έως το Δ θέμα, και σαφώς ευκολότερα από πέρσι κρίνονται τα φετινά θέματα των Λατινικών, ενώ δεν παρατηρείται καμία «δυσάρεστη» έκπληξη. Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι, το δεύτερο από τα δοθέντα αποσπάσματα (ενότητα 38), εξετάστηκε τόσο το 2016 (επαναληπτικές),όσο και το 2019 αλλά και το 2020, επιλογή που αν μη τι άλλο προκαλεί εντύπωση ως προς την επιμονή» αναφέρει ο κ. Τσιχλάκης και προσθέτει:

«Αναλυτικότερα, στο Θέμα Α δόθηκαν, προς έκπληξή μας, μόνο δύο αποσπάσματα και όχι τρία, όπως είθισται, και προς μετάφραση περίπου 9 γραμμές, άρα εμφανής η διευκόλυνση. Αναφορικά με την Εισαγωγή (Β1), δεν είδαμε καμία ιδιαιτερότητα ή παρερμηνεία ούτε στο περιεχόμενο ούτε στον τρόπο εξέτασης. Σχετικά με το θέμα ετυμολογικής συνάφειας (Β2), οι δοθείσες λέξεις της ν.ε. δεν είχαν κανένα «μελανό» σημείο ενώ και οι πέντε  συνδέονταν με κάποια λατινική- άρα, αφού δεν υπήρχε στοιχείο που να περισσεύει εκμηδενίζεται η δυσκολία. Η Γραμματική (Γ) είχε μεν περισσότερα υποερωτήματα φέτος αλλά ήταν απλούστερα και «στερεοτυπικά», και περισσότερο παρέπεμπαν στην απλή προετοιμασία της Β’ Λυκείου. Τέλος, στο Συντακτικό (Δ Θέμα ) δόθηκαν «κλασικά» ζητούμενα και δεν απαιτείτο σύνθετη προσέγγιση από τα παιδιά. Ελάχιστη προσοχή έπρεπε να δοθεί, θα λέγαμε, στο τελευταίο Θέμα, εκείνο του ευθέος-πλαγίου, λόγω της φύσης της περιόδου καθώς περιέχει αρκετές αντωνυμίες».