τάξη

Οι σχολικοί σύμβουλοι φεύγουν, οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου έρχονται! Εν μέσω πολλών αντιδράσεων είναι σε εξέλιξη η διαδικασία επιλογής των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου, ενός νέου θεσμού που στην ουσία αντικαθιστά τους σχολικούς συμβούλους.

Τα απαραίτητα προσόντα που έπρεπε να έχει κάποιος για να εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι και εκείνα που δίχασαν την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς, μεταξύ άλλων, η εμπειρία σε αντίστοιχη διοικητική θέση δεν μοριοδοτείται όπως πολλοί θεωρούν ότι θα έπρεπε.

Ο κ. Τερζάκης
Ο κ. Τερζάκης

Ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Γιώργος Τερζάκης, αναφέρει στην «Π» πως μέχρι σήμερα η διαδικασία κυλά χωρίς προβλήματα. Αφού γίνουν γνωστοί οι τελικοί πίνακες μετά από τις ενστάσεις θα καθοριστεί το πρόγραμμα συνεντεύξεων που θα ξεκινήσει στις 6 Αυγούστου και θα ολοκληρωθεί στις 13 του μήνα.

Για 33 συνολικά θέσεις στην Κρήτη, υποβλήθηκαν 75 υποψηφιότητες, εκ των οποίων οι δέκα απορρίφθηκαν, καθώς δεν πληρούσαν όλες τις προϋποθέσεις, έτσι από τη διαδικασία της συνέντευξης θα περάσουν 65 άτομα.

Μέχρι σήμερα, στην Κρήτη είχαμε 50 σχολικούς συμβούλους, ενώ οι θέσεις των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου είναι 33 και για τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ο κ. Τερζάκης αναφέρει πως οι όποιες αντιδράσεις είχαν εκδηλωθεί πριν ψηφιστεί ο σχετικός νόμος, αυτό που ζητούσαν πολλοί είναι να υπάρχουν επιπλέον θέσεις συντονιστών και περισσότερα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού.

Ο κ. Τερζάκης αναφέρει πως οι θέσεις είναι λιγότερες καθώς η νέα δομή, το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης, θα αναλάβει ένα μέρος των αρμοδιοτήτων των σχολικών συμβούλων ενώ οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου θα έχουν πλέον πιο εξειδικευμένες αρμοδιότητες.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», κ. Γιώργος Μακράκης
του Γιώργου Μακράκη*

Ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», κ. Γιώργος Μακράκης, αναφέρει πως οι επιφυλάξεις που εκφράζονται από την εκπαιδευτική κοινότητα αφορούν στο γεγονός ότι υπάρχει πλέον έντονη γραφειοκρατικοποίηση ενώ για τον ρόλο των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου περιμένουν να δουν στην πράξη το πώς θα λειτουργήσει.

Για τη διαδικασία επιλογής κάποιοι αντιδρούσαν γιατί η ξένη γλώσσα θεωρείτο απαραίτητο προσόν και δε μοριοδοτείτο απλώς.

Ακόμα, έχει περισσότερα μόρια η διδακτική από τη διοικητική εμπειρία. Ουσιαστικά, γίνεται μια προσπάθεια ανανέωσης κι έτσι δεν έλαβαν μπόνους όσοι ήταν για χρόνια σχολικοί σύμβουλοι.

ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», κ. Μανώλης Μπελαδάκης.

«Με τις νέες δομές, ουσιαστικά, η κυβέρνηση προσπαθεί να ιδρύσει το δικό της συγκεντρωτικό και απόλυτα κομματικά ελεγχόμενο σύστημα διοίκησης και να υπάγονται όλα στον κομματικό περιφερειακό διευθυντή», αναφέρει ο πρόεδρος του συλλόγου «Ν. Καζαντζάκης», κ. Μανώλης Μπελαδάκης.

«Είναι ευδιάκριτη η σκοπιμότητα να προηγηθεί η επιλογή συγκρότησης των συμβουλίων επιλογής των συντονιστών από την κρίση του περιφερειακού διευθυντή και διευθυντή Εκπαίδευσης» προσθέτει.

Θεωρεί πως θα έπρεπε με αυτό τον νόμο να επιλεγεί αξιοκρατικά ο περιφερειακός διευθυντής και όχι ο κομματικά εκλεγμένος  που έχουμε τώρα, να ακολουθήσουν οι εκλογές των διευθυντών εκπαίδευσης και στη συνέχεια να στελεχωθούν τα συμβούλια επιλογής με τους νόμιμα νέους εκλεγμένους διευθυντές και να προχωρήσουμε στην επιλογή των συντονιστών.

«Θέλουν  τα συμβούλια να στελεχωθούν από τους υπάρχοντες κομματικά εκλεγμένους» σχολιάζει και αναφέρει πως στα συμβούλια επιλογής συμμετέχουν μέλη ΔΕΠ σε πολλές περιφέρειες της Ελλάδας κομματικά ελεγχόμενα από τον ΣΥΡΙΖΑ, από ΤΕΙ και όχι αντίστοιχα παιδαγωγικά τμήματα ή καθηγητικές σχολές. Ακόμα  συμμετέχει διευθυντής Εκπαίδευσης και διευθυντής σχολείου με διαδικασία επιλογής που έχει κριθεί αντισυνταγματική, συνεπώς πρόκειται για μία έωλη διαδικασία που είναι στον «αέρα».

Ο κ. Μπελαδάκης αναφέρει πως η κυβέρνηση επινόησε ορισμένους «κόφτες» για να προωθήσει «δικά της παιδιά», όπως την προϋπόθεση να έχει κάποιος πιστοποίηση σε ξένη γλώσσα. «Αλήθεια, τα μέλη του συμβουλίου επιλογής έχουν πιστοποίηση, οι περιφερειακοί διευθυντές έχουν;» αναρωτιέται με νόημα.

Υποστηρίζει πως για να προωθηθούν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που δεν έχουν τυπικά προσόντα, μπήκε το πλαφόν των εννέα μορίων. Ετσι κάποιος με δύο ή με έξι πτυχία δεν μπορεί να έχει πάνω από εννέα μόρια.

Επίσης, ένα τέχνασμα για να ισοβαθμήσουν καταξιωμένα στελέχη με στελέχη του κόμματος είναι το γεγονός ότι δε μέτρησαν τα χρόνια της προϋπηρεσίας στη θέση του σχολικού συμβούλου, με την αντίστοιχη ενίσχυση όσων έχουν χρόνια διδασκαλίας στην τάξη.

«Με τις νέες επιλογές των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου χάθηκε άλλη μια ευκαιρία να δημιουργηθούν αξιόπιστα και ικανά στελέχη εκπαίδευσης που θα είναι καταξιωμένα στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, οι επιλογές αυτές θα έχουν ημερομηνία λήξης και είναι κρίμα που αξιόλογα και ικανά στελέχη βγαίνουν εκτός διαδικασίας για να επιλεγούν κομματικά αρεστοί» σημειώνει ο κ. Μπελαδάκης.

ο αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Κρήτης, κ. Γιάννης Αστρινάκης.

Ο αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Κρήτης, κ. Γιάννης Αστρινάκης, αναφέρει πως η όλη διαδικασία έχει πολλά γραφειοκρατικά χαρακτηριστικά, με το θεσμικό πλαίσιο να παραμένει ακόμα θολό, ενώ δεν είναι σαφές το καθηκοντολόγιο του νέου θεσμού.

«Οι πιθανότητες να βοηθηθεί η εκπαίδευση είναι ελάχιστες, η κυβερνητική πολιτική δεν αντιμετωπίζει σοβαρά και τη διοίκηση της εκπαίδευσης.

Θα είναι ένα καλοκαίρι με πολλές ανατροπές» σημειώνει.