Κενά παρέμειναν χθες πολλά θρανία στα ΕΠΑΛ του Ηρακλείου αφού, για ακόμα μια χρονιά, σημειώθηκαν πολλές απουσίες υποψηφίων από τα εξεταστικά κέντρα.
Χθες, πρώτη μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, η αρχή έγινε με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να αναπτύξουν οι υποψήφιοι της Δ’ τάξης των Εσπερινών αφορούσε τη μόλυνση του περιβάλλοντος, καθώς το κείμενο στο οποίο εξετάστηκαν ήταν μία διασκευή του κειμένου «Απορρίμματα» του Κωστή Παπαγιώργη (Υπεραστικά, Καστανιώτης, 2014).
Οι υποψήφιοι της Γ’ τάξης των ημερησίων ΕΠΑΛ εξετάστηκαν στο κείμενο «Το ζώο που έγινε Θεός», του Γιουβάλ Νόα Χαράρι (Yuval Noah Harari), ιστορικού, και κλήθηκαν να αναπτύξουν τις θέσεις τους σχετικά με την ανθρώπινη δραστηριότητα σε σχέση με το οικοσύστημα.
Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ανοίγει σήμερα η αυλαία για τις πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ΓΕΛ.
Απουσίες
«Οι εξετάσεις ξεκίνησαν με τις καλύτερες προϋποθέσεις» είπε χθες στην «Π» ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Γιώργος Τερζάκης. Τόνισε ότι είναι διασφαλισμένο το αδιάβλητο των εξετάσεων, ενώ ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς που καλούνται να υποστηρίξουν μία δύσκολη διαδικασία.
Με πολλούς απόντες ξεκίνησαν οι εξετάσεις για τα ΕΠΑΛ, σημείωσε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Νίκος Γιγουρτάκης. Όπως είπε, όλα κύλησαν ομαλά, δε σημειώθηκε κανένα πρόβλημα κατά τη διαδικασία των εξετάσεων.
Σημειώνεται πως για τη χθεσινή μέρα δεν έχουμε ασφαλή στοιχεία για το ποσοστό των απουσιών, όμως, γενικότερα οι φορείς της εκπαίδευσης σημειώνουν ότι κάθε χρόνο απέχουν από τις εξετάσεις το 20% των υποψηφίων των ΕΠΑΛ.
Η κ. Μαρία Μαθιουδάκη, από το φροντιστήριο Ορόσημο, αναφέρει πως «φέτος, για πρώτη φορά εξετάστηκαν οι μαθητές Γ΄ Λυκείου ΕΠΑΛ από κοινού σε έκθεση και λογοτεχνία.
Όσον αφορά στο μη λογοτεχνικό κείμενο, οι μαθητές κλήθηκαν να αναφέρουν σε μια επίσημη επιστολή τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για την κυριαρχία του ανθρώπου στη φύση και στα ζώα, την εκμετάλλευση και την καταστροφή που προκαλεί εξαιτίας της απληστίας του.
«Με δεδομένη τη μεταρρύθμιση στον τρόπο εξέτασης του μαθήματος, η επιτροπή καινοτόμησε, καθώς δε ζητήθηκαν τυποποιημένα ερωτήματα, όπως αιτίες- συνέπειες- τρόποι αντιμετώπισης.
Η εκφώνηση, λοιπόν δεν ήταν αρκετά σαφής. Εντούτοις, οι υπόλοιπες δραστηριότητες που ζητήθηκαν δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές.
Ως προς το λογοτεχνικό κείμενο, τα θέματα ήταν ιδιαίτερα απλά και κατανοητά.
Οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν τη γνώμη τους για ένα θέμα στο οποίο έχουν εικόνες και βιώματα» εξηγεί.
Τέλος, ζητήθηκαν και παρατηρήσεις κλειστού τύπου (Σωστό-Λάθος και αντιστοίχιση) που διευκολύνουν τους μαθητές και ως προς τη διαχείριση του χρόνου.