ΠΩΣ ΤΟ ERASMUS ΦΕΡΝΕΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΧΩΡΕΣ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ

Έφηβοι μαθητές, που στην πραγματικότητα τους χωρίζουν μόνο τα χιλιόμετρα, μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα και ανησυχίες. Ανακαλύπτουν νέες κουλτούρες και κάνουν φιλίες εκτός συνόρων. Αυτός είναι και ένας από τους στόχους του προγράμματος ERASMUS+/ Δράση ΚΑ2 με το όνομα «Keep on shining: a project on ligthhouses».

Από τις 16-20 Οκτωβρίου 2017, άνθρωποι από πέντε διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, μαθητές και καθηγητές από την Ισπανία, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Φινλανδία, αλλά και την Ελλάδα συναντήθηκαν στο 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου και γνώρισαν από την καλλιτεχνική πλευρά το θέμα μελέτης του προγράμματος που δεν ήταν άλλο από τους φάρους.

Πραγματοποιήθηκε ποικιλία δραστηριοτήτων που περιλάμβανε εκπαιδευτικές εκδρομές, επισκέψεις σε μουσεία, αλλά και την συλλογική εργασία των μαθητών από όλες τις μετέχουσες χώρες εντός και εκτός τάξης.

“Ο φάρος των γνώσεων”
“Ο φάρος των γνώσεων”

Επί μία ολόκληρη εβδομάδα συνολικά 16 παιδιά από το εξωτερικό, ηλικιών 14-16 ετών, 4 από κάθε χώρα, φιλοξενήθηκαν στα σπίτια των παιδιών από την Κρήτη και ανέπτυξαν φιλίες, συναισθήματα, γνώρισαν την ιστορία και τον πολιτισμό, αλλά κατέρριψαν και στερεότυπα σχετικά με την συμπεριφορά των ανθρώπων της κάθε χώρας. Σε αυτό βοήθησε και «Ο φάρος των γνώσεων». Ένας φάρος που δημιουργήθηκε και περιείχε συνοπτικά τα σημαντικότερα ιστορικά πρόσωπα κάθε χώρας.

Τα παιδιά γνώρισαν τόσο την Κρήτη, όσο και τις υπόλοιπες τέσσερις χώρες, μέσα από την καθημερινή τους τριβή. Όμως έκαναν και ταξίδια με το μυαλό σχετικά με το πώς φαντάζονται τον ιδανικό φάρο. Τον σχεδίασαν και ύστερα ο καθένας τον  αποτύπωσε «ζωντανό» σε μία μακέτα.

Το 13ο Γυμνάσιο από τη  μεριά του οργάνωσε έναν διαγωνισμό που ψήφιζε όλο το σχολείο και όχι μόνο. Τα έργα και οι καλλιτέχνες; Όλα τα παιδιά που μετέχουν στο πρόγραμμα με φωτογραφίες και ζωγραφιές. Οι δώδεκα καλύτερες φωτογραφίες θα μπουν στο ημερολόγιο που ετοιμάζει κάθε χρονιά το σχολείο, ώστε να μείνει χαραγμένο στις μνήμες όλων.

«Τους ενώνουν  περισσότερα απ’ όσα τους χωρίζουν»

Η όμορφη αυτή γνωριμία έκανε για λίγο τους μαθητές να αφήσουν πίσω τις δραστηριότητές τους, αλλά όπως έχουν να λένε όλοι, η εμπειρία άξιζε.

Μαθητές από τις πέντε χώρες που συμμετείχαν μίλησαν στην «Π» για τις εμπειρίες που αποκόμισαν, αλλά και την γεύση που τους άφησε αυτό το ταξίδι.

ΠΩΣ ΤΟ ERASMUS ΦΕΡΝΕΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΧΩΡΕΣ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ 
Anna brunken (αριστερά), Gisa Cording (δεξιά), Γερμανία Johanna Hihnaja (αριστερά, Ellen Kupari (δεξιά), Φινλανδία, Roberta Infascelli (αριστερά) Maria-Federica Mulasso (δεξιά), Ιταλία

Η “κόντρα” μεταξύ Ελλάδας – Γερμανίας μάλλον πως υπάρχει μόνο στην πολιτική καθώς δύο Γερμανίδες μαθήτριες, δείχνουν κάτι άλλο παρά να έχουν κακή εντύπωση για τη χώρα μας και τους ανθρώπους. Η Anna Brunken είπε: «Είναι πολύ όμορφα στην Κρήτη. Υπάρχει η δυνατότητα συναναστροφής μέχρι αργά το βράδυ, δεν υπάρχει κάτι ανάλογο στη Γερμανία, κυρίως λόγω καιρού». Η Gisa Cording που είναι επίσης από την Γερμανία λέει: «Δεν έχω επισκεφθεί ξανά την Ελλάδα. Είναι πολλή διαφορετική από τη Γερμανία, τα βουνά, η θάλασσα. Θέλω να επισκεφθώ την Ελλάδα ξανά καλοκαίρι».

Η νεαρή Christina Perez Cervantes από την Ισπανία αναφέρει: «Μου αρέσει η ιστορία της Κρήτης. Το αγαπημένο μου μέρος είναι το Ανάκτορο της Κνωσσού».

Με την κρητική φιλοξενία να έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις και στα παιδιά με καταγωγή από την Ιταλία με τη Maria-Federica Mulasso να λέει: «Περάσαμε πολύ όμορφα, είδαμε διάφορα μέρη.

Μου άρεσε η κουλτούρα, οι άνθρωποι εδώ είναι θετικοί και αγαπάνε την πατρίδα τους». Ενώ και η Roberta Infascelli ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αγαπητοί άνθρωποι, ζεστοί και φιλόξενοι. Καταπληκτική εμπειρία να ζεις εδώ, ένιωσα σαν να είμαι σπίτι μου. Θα ήθελα να σπουδάσω εδώ, γιατί μου αρέσει το εκπαιδευτικό σύστημα».

Τέλος, μίλησαν παιδιά από τη Φινλανδία, με την Johanna Hihnaja να λέει: « Ωραίο μέρος, πολύ ομιλητικοί άνθρωποι, πολύ ανοιχτοί, στην Φινλανδία οι περισσότεροι είναι ντροπαλοί. Ενώ η συμμαθήτρια της Ellen Kupari, είπε: «Τα σχολεία εδώ είναι τόσο διαφορετικά σε σχέση με την Φινλανδία. Εμείς έχουμε δωρεάν γεύμα και κάνουμε μάθημα σε laptop, όχι βιβλία».

Μια εμπειρία ζωής για όσους συμμετέχουν σε τέτοια προγράμματα, διότι δεν δίνεται συχνά η δυνατότητα να μάθεις να επικοινωνείς και να σέβεσαι άλλες κουλτούρες και συνήθειες. Η δύναμη της επικοινωνίας αποτυπώνεται στην αδημονία που έχουν όλοι μέχρι την επόμενη συνάντηση που είναι προγραμματισμένη για τον ερχόμενο Φεβρουάριο στην Φινλανδία.

Διαβάστε επίσης :