πανελληνιες για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Τον Ιούνιο του 2020 θα έρθουν… τα σπουδαία για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, όπως αποκάλυψε χθες ο υπουργός Παιδείας, κ. Κώστας Γαβρόγλου.

Ανέφερε ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα διαμορφώνεται μέσα από εργασίες, ολιγόλεπτα τεστ, εξετάσεις των τετραμήνων και τους βαθμούς των κεντρικών εξετάσεων σε κάποια μαθήματα.

Οι πανελλήνιες εξετάσεις θα είναι ενταγμένες μέσα  στη διαδικασία απόκτησης του απολυτηρίου με συγκεκριμένο ποσοστό, βάσει του οποίου θα υπολογίζεται ο τελικός βαθμός.

Ο υπουργός προτίθεται να επαναφέρει τη βάση του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως είπε, «αν κάποιος θέλει να σπουδάσει Ιστορία και έχει απολυτήριο τουλάχιστον 10 θα μπορέσει να σπουδάσει Ιστορία και να μη βρεθεί στην 38η επιλογή του  που είναι Χρηματοοικονομικά, για παράδειγμα».

Εξαίρεση Ιατρική και Πολυχνεία

Τα παραπάνω θα ισχύουν για όλες τις σχολές εκτός από τις ιατρικές και πολυτεχνικές. Για τις σχολές αυτές θα υπάρχει κλειστός αριθμός εισακτέων. «Οι υποψήφιοι που θέλουν να εισαχθούν στις ιατρικές και πολυτεχνικές σχολές θα πρέπει να είναι πολύ καλοί στα μαθήματα.

Να έχουν υψηλό βαθμό απολυτηρίου και θα βρούμε και κάποιους πρόσθετους τρόπους που τους συζητάμε. Δεν είναι τόσο απλό», είπε ο κ. Γαβρόγλου. Τόνισε, ακόμα, ότι «όταν λέμε δεν θα υπάρχει κλειστός αριθμός εισακτέων στις σχολές, αυτό σημαίνει και δημιουργία νέων τμημάτων για να υποδεχθούν αυτά τα παιδιά.

Για παράδειγμα εάν σήμερα στην Ιστορία έχουν 200 θέσεις και βάσει μελέτης που κάνουν δείξει ότι 300 ήθελαν να σπουδάσουν Ιστορία δεν θα “μπουκάρουμε” τα άλλα 100 παιδιά στα ήδη υπάρχοντα τμήματα, αλλά θα δημιουργήσουμε καινούργια τμήματα».

Η πρόταση του ΙΕΠ

Όπως έχει γίνει γνωστό, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει προτείνει στις απολυτήριες εξετάσεις  (Γ’ Λυκείου) οι μαθητές/τριες να εξετάζονται στα εξής μαθήματα: Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση ως κλάδοι μαθήματος), Μαθηματικά, Ιστορία και Βιολογία.

Στα συγκεκριμένα μαθήματα προβλέπεται υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα μόνο στο 1ο  τετράμηνο. Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο τριών βαθμών, αυτών του 1ου τετραμήνου, του 2ου τετραμήνου και της απολυτήριας εξέτασης.

Στα υπόλοιπα μαθήματα της τελευταίας τάξης του ΓΕ.Λ. πλην της Φυσικής Αγωγής προβλέπεται υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα και στο 1ο  και στο 2ο τετράμηνο.  Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο δύο βαθμών, αυτών του 1ου και του 2ου τετραμήνου.

Εκπαιδευτικοί:  Όχι αποσπασματικές   κινήσεις

Το Λύκειο πρέπει να πάψει να έχει ως μόνη κατεύθυνση τις πανελλήνιες, όμως, οι αλλαγές πρέπει να έρθουν μετά από ενδελεχή διάλογο και με προσεκτικές κινήσεις, λένε στην «Π» εκπαιδευτικοί του Ηρακλείου.

ο φιλόλογος, διευθυντής  του 3ου Λυκείου Ηρακλείου, κ. Μανώλης Αλεξάκης
Του Μανώλη Αλεξάκη
Το τοπίο, προς το παρόν, παραμένει θολό, όπως αναφέρει ο φιλόλογος, διευθυντής  του 3ου Λυκείου Ηρακλείου, κ. Μανώλης Αλεξάκης. «Το σίγουρο είναι ότι πάμε σε μια νέα οργάνωση του Λυκείου, αυτό είναι θετικό.

Το Λύκειο όπως λειτουργεί τα τελευταία χρόνια έχει ακυρωθεί και έχει ταυτιστεί με τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Κάθε προσπάθεια να το απεγκλωβίσει από αυτή τη λογική με βρίσκει σύμφωνο», τονίζει.

Διαπιστώνει ότι η πρόταση που μελετάται είναι μια μεταφορά του γαλλικού μοντέλου και ο κ. Αλεξάκης αναφέρει ότι το μεγάλο στοίχημα είναι πώς θα οργανωθεί το σχολείο σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα.

Μέχρι σήμερα, υπάρχει ο άγραφος νόμος, οι καθηγητές να… υπερβάλλουν στη βαθμολογία των μαθημάτων που δεν εξετάζονται πανελλαδικά και ο κ. Αλεξάκης θεωρεί πως έτσι το σύστημα αποτυγχάνει πριν καν ξεκινήσει και ο, τι γίνει πρέπει να εφαρμοστεί με προσεκτικά βήματα και με ενημερωμένους εκπαιδευτικούς και γονείς.

Ο πρόεδρος του παραρτήματος Ηρακλείου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, κ. Ανδρέας Βαρβεράκης
O κ. Ανδρέας Βαρβεράκης
Ο πρόεδρος του παραρτήματος Ηρακλείου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, κ. Ανδρέας Βαρβεράκης, αναφέρει πως το θέμα είχε συζητηθεί στην πρόσφατη συνάντηση που είχε ο υπουργός στο Ηράκλειο με τις επιστημονικές ενώσεις και αν και ο κ. Γαβρόγλου είχε φανεί ανοιχτός στις προτάσεις των εκπαιδευτικών, δε φαίνεται στην πράξη ότι τους άκουσε.

«Μία αλλαγή χρειάζεται, όμως, όχι αποσπασματικά με μπαλώματα», τονίζει.Όπως λέει, για να αλλάξουν τα Μαθηματικά της Β΄Λυκείου, για παράδειγμα, χρειάζονται αλλαγές  στα βιβλία, στην ύλη.

Ο κ. Βαρβεράκης αναφέρει πως η κάθε ειδικότητα προσπαθεί να διατηρήσει τα κεκτημένα της, όσο αφορά στις ώρες διδασκαλίας του εκάστοτε μαθήματος.

Σημείο συμφωνίας με τον υπουργό είναι ότι το Λύκειο δεν εξυπηρετεί τον σκοπό που θα έπρεπε, αλλά έχει ως επίκεντρο τις εξετάσεις. Η αλλαγή όμως για να γίνει πρέπει να έρθει μετά από συζήτηση και σημείωσε ότι οι επιστημονικές ενώσεις, μαθηματικών, φυσικών και χημικών, συνεργάζονται στις προτάσεις που καταθέτουν.