το 10ο Nηπιαγωγείο

Όχι ένα αλλά τρία τεχνικά συνεργεία του Δήμου Ηρακλείου βρέθηκαν χθες στο 10ο Νηπιαγωγείο, προκειμένου να αποκαταστήσουν δεκάδες προβλήματα που παραμένουν στον “αέρα”, στο πολυδιαφημισμένο, κατά τα άλλα, βιοκλιματικό σχολείο που εγκαινιάστηκε και άρχισε να λειτουργεί από τον Οκτώβριο.

Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο και ακριβοπληρωμένο κτήριο, το οποίο χωρίς υπερβολή βρίθει προβλημάτων που γεννούν σοβαρότατα ερωτηματικά για το πώς μελετήθηκε, πώς εγκρίθηκε, πώς κατασκευάστηκε και πώς παραλήφθηκε η πανάκριβη αυτή κατασκευή.

Θέμα "Π" για το 10ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

Σε αναλυτικό ρεπορτάζ της «Π» στις 23-2-18 αναδείχτηκαν όλα τα προβλήματα του σχολείου, τα οποία ενεργοποίησαν τα αντανακλαστικά της δημοτικής αρχής, η οποία  έστειλε τρία συνεργεία με σκοπό να αρχίσουν να αποκαθιστούν τα προβλήματα.

Μέσα σε όλα τα γνωστά προβλήματα που ανέδειξε η «Π», προτέθηκε χθες και άλλο ένα, καθώς το πάτωμα της κεντρικής αίθουσας εκδηλώσεων άρχισε να φουσκώνει, αναδεικνύοντας σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα, τα οποία είναι απορίας άξιο πώς έγιναν τόσο γρήγορα σε ένα τόσο καινούριο κτήριο το οποίο άρχισε να λειτουργεί από τον Οκτώβριο.

Να σημειωθεί το σχολείο  εδώ και πέντε μήνες  δεν έχει ούτε τηλέφωνο, ούτε internet, ούτε fax.

Πρόκειται για ένα σχολείο που δεν έχει αυλή, και, παρά τη δέσμευση ότι θα λυθεί το πρόβλημα με την ενοικίαση χώρου από το διπλανό οικόπεδο (που σήμερα χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης), δεν έχει γίνει η παραμικρή κίνηση από την Πολεοδομία στην κατεύθυνση αυτή.

Σε εκκρεμότητα εξακολουθεί να παραμένει ο βασικός εξοπλισμός της κουζίνας και του εκπαιδευτικού υλικού που ακόμα δεν έχουν παραληφθεί, παρόλο που οι υποδομές αυτές έχουν κρίσιμη σημασία για την εκπαιδευτική διαδικασία, την ψυχαγωγία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων

των μικρών μαθητών. Αίσθηση προκαλεί, επίσης, το γεγονός ότι στο εσωτερικό του σχολείου δεν αξιοποιούνται  σημαντικοί χώροι, ενώ καταγράφονται μνημειώδεις παραδοξότητες όπως για παράδειγμα το τεράστιο ύψος του ταβανιού που φτάνει τα επτά μέτρα ύψος, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αλλάξει κανείς ούτε μια λάμπα που θα καεί.

Επίσης, στα  αξιοσημείωτα κατασκευαστικά λάθη του σχολείου είναι ένας όροφος που παραμένει ανεκμετάλλευτος επειδή ο μόνος τρόπος που μπορεί κάποιος να τον προσεγγίσει είναι να κατεβάσει από το ταβάνι μια  σιδερένια σκάλα, στην οποία δεν μπορεί να πατήσει με τα δύο του πόδια ένας ενήλικας.

Μνημειώδης είναι επίσης και η παραδοξότητα ότι για να μπει κανείς στην αποθήκη της κουζίνας, πρέπει να ανοίξει δύο πόρτες, αλλά η μια βρίσκεται σε απόσταση πέντε εκατοστών από την άλλη. Με το ίδιο παράδοξο σκεπτικό τοποθετήθηκε μια πόρτα σε μεσοτοιχία, η οποία κανείς δεν κατάλαβε σε τι ωφελεί.

Επίσης, στους εξωτερικούς χώρους του σχολείου οι εξωτερικοί σοβάδες έχουν φουσκώσει και έχουν ξεφτίσει από την υγρασία, ενώ το υπόγειο έχει πλημμυρίσει κατ’ επανάληψη, διότι, άγνωστο γιατί επιλέχθηκε να μην τοποθετηθούν σχάρες να μαζεύουν τα όμβρια ύδατα.

Όλα αυτά τα ζητήματα ελέγχθηκαν χθες από τα συνεργεία, τα οποία προχώρησαν επίσης και στη διαγράμμιση έξω από το σχολείο, η οποία έπρεπε να έχει γίνει πριν ακόμα τεθεί σε λειτουργία.