Ευρωπαϊκό μαθητικό διαγωνισμό
Στιγμιότυπο από το βίντεο των παιδιών

Ο Ιάσονας Πάσσαμ, ο Αλέξανδρος Πεδιαδιτάκης και ο Χαράλαμπος Φαλιακάκης από το Πρότυπο Λύκειο Ηρακλείου χρειάζονται την ψήφο μας, την ψήφο του κοινού δηλαδή,  με ένα βίντεο που έφτιαξαν, για να προχωρήσουν στην ευρωπαϊκή φάση του Μαθητικού Διαγωνισμού στη Στατιστική για μαθητές Λυκείων της Eurostat.

Η ομάδα που το βίντεό της από την περασμένη Δευτέρα μέχρι τις 22 Απριλίου και ώρα 10:00 το πρωί έχει συγκεντρώσει τα περισσότερα likes από τα πέντε που έχουν προκριθεί από την προηγηθείσα φάση, θα αποκτήσει αυτό το δικαίωμα συμμετοχής, μέσω του Βραβείου Κοινού.

Μπορεί κανείς να δει το βίντεο εδώ https://www.youtube.com/watch?v=6is8NVDQlNw&t=1s.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν μπορείτε να δώσετε το like σας ανώνυμα, αλλά πρέπει να έχετε κάνει login με τον λογαριασμό σας στο YouTube/Google.

Τι είναι το Βραβείο Κοινού;

Με σκοπό να δοθεί η δυνατότητα στο ευρύ κοινό να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ο «4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός στη Στατιστική» περιλαμβάνει μία καινοτομία σε σχέση με τους προηγούμενους: τη διοργάνωση του Βραβείου Κοινού (Public Choice Award-PCA).

Οι πέντε πρώτες ομάδες. κάθε κατηγορίας, που αναδείχτηκαν από το ελληνικό σκέλος του Διαγωνισμού, καλούνται να διαμορφώσουν και να παρουσιάσουν ένα βίντεο στην αγγλική γλώσσα, στο οποίο, χρησιμοποιώντας στατιστικά στοιχεία, θα πραγματεύονται ένα θέμα που τους έχει ανακοινώσει η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat).

Το κοινό με την ψήφο του, θα επιλέξει τη μία από τις δύο ομάδες, κάθε κατηγορίας, που θα συμμετάσχουν στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό στη Στατιστική. Η δεύτερη ομάδα θα προκύψει βάσει αξιολόγησης από την Επιτροπή Αξιολόγησης του 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού στη Στατιστική.

Η διάκριση των μαθητών του Ηρακλείου

Σημειώνεται πως οι μαθητές του σχολείου κατέκτησαν την τέταρτη θέση στην κατηγορία των Λυκείων στον 4ο διαγωνισμό στην Στατιστική της ΕΛΣΤΑΤ.

Πρόκειται για την τρίτη διάκριση του σχολείου, στον πρώτο διαγωνισμό είχε λάβει την πρώτη θέση, την πέμπτη θέση στα Λύκεια στον δεύτερο διαγωνισμό ενώ στον τρίτο δεν έλαβε κάποια διάκριση. Ωστόσο, από τις 44 ομάδες που συμμετείχαν, οι 11 ήταν από το σχολείο!

Φέτος, τρεις ομάδες του σχολείου συμμετείχαν συνολικά στον πρώτο γύρο, οι δύο διακρίθηκαν στην επόμενη φάση, όπου έλαβαν μέρος 26 ομάδες συνολικά.

Στην προσπάθεια των παιδιών βοήθησαν οι καθηγητές Περικλής Γεωργιάδης (Πληροφορικής) και Άννα Διπλάρη (Οικονομολόγος) και Αλέξανδρος Συγκελάκης μαθηματικός.

Η πρώτη φάση του διαγωνισμού διαρκεί δέκα μέρες με δύο βδομάδες. Το κάθε σχολείο μπορεί να λάβει μέρος με όσες ομάδες θέλει, ως τριών ατόμων. Οι ομάδες του σχολείου ήταν τριμελείς.

Στην πρώτη φάση υπάρχουν 30 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, αφορούν στην στατιστική, τις πιθανότητες και πληροφορίες που αντλούνται από την ΕΛΣΤΑΤ και την Eurostat.

Οι μαθητές καλούνται να αντλήσουν πληροφορίες από τις επίσημες πηγές. Έτσι, μαθαίνουν να εμπιστεύονται μονάχα τις επίσημες στατιστικές και όχι τα fake news που βρίσκουν στο διαδίκτυο.

Σημειώνεται πως τον διαγωνισμό διοργανώνει η Ελληνική Στατιστική Αρχή, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανάπτυξη της Στατιστικής Παιδείας στην Ελλάδα».

Σκοπός του  είναι η ανάδειξη ταλαντούχων μαθητών που ενδιαφέρονται για τη στατιστική επιστήμη, τον τρόπο παραγωγής και τη χρήση των επίσημων στατιστικών στην καθημερινότητά τους, αλλά και σε άλλους τομείς της κοινωνίας, όπως στην οικονομία και τη χάραξη πολιτικής.

Στο πρώτο στάδιο της εξέτασης γίνονται τεστ βασικών στατιστικών γνώσεων, για τη χρήση των πηγών των επίσημων στατιστικών δεδομένων και για την ερμηνεία στατιστικών αναφορών και πινάκων.

Στο δεύτερο στάδιο της εξέτασης γίνονται τεστ σχετικά με τα αποτελέσματα στατιστικών ερευνών.