1ο Δημοτικό Αλικαρνασσού

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού διημερίδα, με σκοπό την ενημέρωση εκπαιδευτικών της περιφέρειας Κρήτης για το πρόγραμμα ERASMUS+, που υλοποιείται από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου τους τελευταίους 18 μήνες, με την ονομασία Talent Maker.

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος σε συνεργασία με την Action Synergy πραγματοποίησε δράση διάχυσης  των πεπραγμένων του προγράμματος.

Συγκεκριμένα, η πρώτη μέρα ξεκίνησε με το θεωρητικό πλαίσιο του προγράμματος, όπου ο επιστημονικός συνεργάτης, κος Μπαλάσκας Κωνσταντίνος, παρουσίασε το θεωρητικό υπόβαθρο της εκπαίδευσης που στηρίζεται στα ταλέντα μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Πρόκειται για πρακτικές που εμπλέκουν ενεργά τις τέχνες, τις επιστήμες, το περιβάλλον, τη ρομποτική, τη μουσική κ.ο.κ.

Στη συνέχεια ακολούθησε παρουσίαση του καινοτόμου εκπαιδευτικού εργαλείου (κάψουλα), μέσω του οποίου υλοποιήθηκαν όλες οι δραστηριότητες στο σχολείο, και τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν στη μονάδα τους. Στο τέλος της ημέρας οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε δύο εργαστήρια και να δημιουργήσουν ως «μαθητές» τις δικές τους κάψουλες.

Η διημερίδα ολοκληρώθηκε το Σάββατο, όπου οι επιμορφούμενοι είχαν αρχικά την ευκαιρία να ασχοληθούν και με τα υπόλοιπα εργαστήρια, συνολικά πέντε, ώστε να σχηματίσουν μια σαφέστερη εικόνα για τη διαδικασία παραγωγής του τελικού προϊόντος. Η ημέρα συνεχίστηκε με τους/τις ίδιους/ες τους/τις επιμορφούμενους/ες να δημιουργούν τις δικές τους κάψουλες (σχέδια μαθήματος) με ιδιαίτερη όρεξη και δημιουργικότητα.

Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου με την ολομέλεια να ανταλλάσσει απόψεις, ιδέες και πρακτικές, όπως και προβληματισμούς για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν οι πρακτικές αυτές στο έπακρο προς όφελος των μαθητών/τριών του σχολείου.

«Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους όσοι παρευρέθηκαν στο σεμινάριο, γιατί ουσιαστικά αυτοί/ες είναι το μέσον υλοποίησης από δω και στο εξής του καινοτόμου και εναλλακτικού προγράμματος διδασκαλίας, που συγκινεί και γοητεύει, όπως έχει ήδη αποδειχθεί, όλους ανεξαιρέτως τους/τις μαθητές/τριες και τους προτρέπει να ανακαλύψουν και να φέρουν στην επιφάνεια κρυφά ταλέντα που μπορεί να διαθέτουν», αναφέρει το σχολείο.