Η διαδικτυακή εκπαίδευση θα απασχολήσει την ερχόμενη Δαρβινική Δευτέρα στις 4 Φεβρουαρίου στις 7 το απόγευμα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης.
Το πρώτο διαδικτυακό μάθημα, με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη και με 160.000 μαθητές από όλο τον κόσμο, «εκτοξεύτηκε» στις ΗΠΑ μόλις πριν οκτώ χρόνια και προκάλεσε μια επανάσταση στην εκπαίδευση με επιπτώσεις που ακόμα και σήμερα δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε.
Πρόκειται για μια ριζοσπαστική και αναπόφευκτη ανατροπή της άμεσης σχέσης μαθητή- δασκάλου, δηλαδή του εκπαιδευτικού μοντέλου που έχει παραμείνει πρακτικά αναλλοίωτο για 2.500 χρόνια;
Κι αν όντως έτσι είναι, σε τι χρονικό ορίζοντα και σε τι βαθμό θα είναι δίπλα μας οι αλλαγές που έρχονται; Και πώς θα πρέπει να αντιδράσουμε ως εκπαιδευτική κοινότητα και ως χώρα;
Θα παραμείνουμε απλοί θεατές ή θα συμμετάσχουμε ενεργά συνεισφέροντας το δικό μας μερίδιο σε ένα παιχνίδι με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες;
Το θέμα με τίτλο «Ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα: Εξέλιξη ή επανάσταση στη μορφή της εκπαίδευσης;» θα αναπτύξει ο Στέφανος Τραχανάς.
Μετά από μια πολυετή, μοναδικής επιτυχίας, υπηρεσία στη Διεύθυνση των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης (ΠΕΚ), ο κ. Τραχανάς εγκαινίασε και διευθύνει το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesisτων ΠΕΚ-ΙΤΕ.
Αντλώντας από αυτήν την εμπειρία αλλά και τα διεθνή δεδομένα θα θέσει τα παραπάνω διλήμματα εγείροντας ίσως στην πορεία περισσότερα και βαθύτερα ερωτήματα. Είσοδος ελεύθερη.