Ο κ. Μπελαδάκης και ο κ. Μακράκης
Ο κ. Μπελαδάκης και ο κ. Μακράκης

Έτοιμοι να επιστρέψουν στα θρανία και να υποδεχτούν τους μικρούς τους μαθητές δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί. Τονίζουν πως όλα πρέπει να γίνουν με προσοχή και ζητούν τη συνεργασία των γονιών αφού η διαδικασία των self test τους εμπλέκει ενεργά στην προσπάθεια να γίνεται το μάθημα με ασφάλεια.

«Θεωρώ ότι είμαστε ίσως στο τελευταία χιλιόμετρο μιας διαδρομής, αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσουμε τα μέτρα που είχαμε πάρει και οι εκπαιδευτικοί να χαλαρώσουν το υψηλό επίπεδο ετοιμότητας που έδειξαν όταν είμασταν σε δια ζώσης διδασκαλία», τονίζει στην «Π» ο διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Μανώλης Μπελαδάκης.

«Βεβαίως, οι συνθήκες είναι πολύ καλύτερες αφού έχουμε την προτεραιοποίηση στον εμβολιασμό, η οποία ξεκίνησε αρχές του μήνα με αποτέλεσμα περίπου 500 συνάδελφοί μας να έχουν ήδη εμβολιαστεί με τις αδιάθετες δόσεις των εμβολίων και ήδη οι υπόλοιποι έχουν κλείσει τα ραντεβού τους για εμβολιασμό, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες ημέρες», προσθέτει.

Συνεπώς, όπως λέει, την ημέρα έναρξης των μαθημάτων μετά από τις διακοπές του Πάσχα ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών θα έχει ήδη εμβολιαστεί και θα μπουν στην υπηρεσία της προσπάθειας αυτής και τα self test προκειμένου να ανιχνεύουμε με μεγαλύτερη ετοιμότητα τα περιστατικά εκείνα που θα υπάρχουν.

«Να τονίσω ότι ζητούμε τη συνεργασία όλων και προπάντων των γονέων σε αυτή μας την προσπάθεια», σημειώνει.

Ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», κ. Γιώργος Μακράκης, αναφέρει πως επιθυμία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι τα σχολεία να ανοίξουν. Έμειναν κλειστά για μεγάλο διάστημα, μεγαλύτερο από ό,τι στην υπόλοιπη Ε.Ε.

Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στους μαθητές, η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης ήταν ψυχοφθόρα, έμειναν κλεισμένοι στο σπίτι τους και μπροστά από μία οθόνη, δεν κοινωνικοποιούνται όπως θα έπρεπε και δημιουργούνται πολλαπλά ζητήματα.

Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν με ασφάλεια, τονίζει ο κ. Μακράκης, και σημειώνει πως ο κλάδος επιβεβαιώνεται με την καθιέρωση των τεστ, αφού αποτελούσε αίτημα των εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, μπαίνει ο παράγοντας της ατομικής ευθύνης και οι εκπαιδευτικοί ζητούν να υπάρξει επαρκής ενημέρωση για τον τρόπο που θα γίνονται τα τεστ και την όλη διαδικασία, εξάλλου, μιλάμε για παιδιά μικρής ηλικίας. Για την παράταση του έτους, σχολιάζει πως μιλάμε ουσιαστικά για μία βδομάδα που δεν προσφέρει κάτι αλλά περισσότερο αποτελεί επικοινωνιακή διαχείριση από πλευράς Υπουργείου.

Υπάρχουν σημαντικές μαθησιακές επιπτώσεις από την τηλεκπαίδευση που ακόμα και αν λειτούργησε άψογα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία. Όπως λέει, ο ωφέλιμος χρόνος είναι 15 με 20 λεπτά στην τηλεκπαίδευση σε σχέση με τα 40 και 45 λεπτά της τάξης.

Σημειώνει πως θα πρέπει να γίνουν κινήσεις ούτως ώστε την ερχόμενη σχολική χρονιά να έχουμε παρεμβάσεις, όπως ο μικρότερος αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, για παιδαγωγικούς και υγειονομικούς λόγους, η στήριξη και ενίσχυση του επιστημονικού προσωπικού των σχολείων, ψυχολόγων και κοινωνιολόγων. Ακόμα, κρίνεται σκόπιμο να δημιουργηθούν δομές ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία για να βοηθήσουν όσα παιδιά δεν καταφέρνουν να καλύπτουν τα κενά που έχουν προκύψει από την φετινή, αλλά και την περσινή χρονιά.

Θεωρεί πως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα πρέπει να προχωρήσει σε έναν επανασχεδιασμό της διδακτέας ύλη προσαρμοσμένο στις υπάρχουσες συνθήκες.