12ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου
Το 12ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου στην Άνω Φορτέτσα

Ένας υπερήρωας ή ένας πρίγκιπας μπορεί να σιδερώνει και να μαγειρεύει; Και όμως, ναι! Γιατί «τα παιχνίδια αν ρωτήσεις τι αρέσει ποιο πολύ θα σου πουν ότι αξίζει να είσαι απλά ένα παιδί, τι αγόρι τι κορίτσι σημασία πια καμιά, τα παιχνίδια μόνο θέλουν να τα παίρνεις αγκαλιά…»

Το 12ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου συμμετείχε με ένα ιδιαίτερο βίντεο στο διαγωνισμό της Γενικής Γραμματείας Ισότητας Φύλων του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα “Δημιουργούμε με όλα τα χρώματα- παίζουμε με όλα τα παιχνίδια”. Η παιδαγωγική καθοδήγηση έγινε από τις εκπαιδευτικούς Παπαγιαννάκη Τζένη, Βασιλάκη Ασπασία και Παπαδομιχελάκη Φρόσω, στο πλαίσιο του 5ου στόχου (Ισότητα των Φύλων) του ΟΗΕ για Βιώσιμη Ανάπτυξη. Συντελεστές τραγουδιού είναι οι  Σωτήρης Αλεξάκης (σύνθεση, φωνητικά, μουσική μίξη), Ασπασία Βασιλάκη (στίχοι), Μαρία Κριτσωτάκη (φωνητικά), Χρήστος Σαγιέν (κρουστά). Εικονοληψία – μοντάζ: Γιάννης Μαθιουδάκης.

Το 12ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου συμμετείχε με ένα ιδιαίτερο βίντεο στο διαγωνισμό της Γενικής Γραμματείας Ισότητας Φύλων του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα "Δημιουργούμε με όλα τα χρώματα- παίζουμε με όλα τα παιχνίδια".
Και όμως, ακόμα και οι μικροί υπερήρωες πιάνουν σίδερο στα χέρια τους ή μαγειρεύουν!

Το Νηπιαγωγείο στεγάζεται σε ένα κτήριο του 1911 στη Φορτέτσα Ηρακλείου.

Λειτουργούν δύο τμήματα, ένα κλασικό κι ένα ολοήμερο.

Στο βίντεο παρακολουθεί κανείς τους 33 μαθητές του Νηπιαγωγείου, ντυμένους με τις αποκριάτικες στολές τους, μεταμφιεσμένους σε μικρούς πρίγκιπες και πριγκίπισσες, υπερήρωες και άλλους αγαπημένους πρωταγωνιστές παραμυθιών, να παίζουν όλοι μαζί και να μοιράζονται όλα τα παιχνίδια, χωρίς διακρίσεις και κατηγοριοποιήσεις.

Το 12ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου συμμετείχε με ένα ιδιαίτερο βίντεο στο διαγωνισμό της Γενικής Γραμματείας Ισότητας Φύλων του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα "Δημιουργούμε με όλα τα χρώματα- παίζουμε με όλα τα παιχνίδια".
Αγόρια και κορίτσια μοιράζονται τα ίδια παιχνίδια

«Το μήνυμα είναι ότι όλοι μπορούν να παίζουν με όλα τα παιχνίδια, δεν κάνουμε διαχωρισμό σε αγορίστικα και κοριτσίστικα, ο καθένας παίζει ό,τι του αρέσει. Υπάρχουν ακόμα σύμβολα που περνάει η κοινωνία, η οικογένεια για το τι πρέπει να επιλέγει ένα παιδί να παίζει, όμως αυτό δεν καθορίζει το φύλο μας, υπάρχουν στερεότυπα, κλισέ που κουβαλάνε πολλά παιδιά από τις οικογένειές τους» αναφέρει στην «Π» η διευθύντρια του σχολείου κ. Τζένη Παπαγιαννάκη.

Διδάσκει εδώ και 27 χρόνια μικρούς μαθητές και παρατηρεί ότι αν και τα στερεότυπα σιγά – σιγά φθίνουν, τελικά υπάρχουν και σήμερα.

«Υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία στις προτιμήσεις τους αλλά πολύ συχνά γιουχάρονται από άλλα παιδιά όταν επιλέγουν κάτι που δεν είναι ταιριαστό με το φύλο τους. Εμείς, φυσικά, δεν πιέζουμε ένα παιδί να παίξει με κάτι που δεν ξέρει, όμως, αν δούμε ένα αγόρι να σιδερώνει και κάποιο άλλο το κοροϊδέψει θα πούμε ότι και οι άντρες σιδερώνουν και μαγειρεύουν» αναφέρει.

Η διευθύντρια του σχολείου διαπιστώνει πως «τα κορίτσια αναπτύσσονται πιο γρήγορα κοινωνικά από ό,τι τα αγόρια, μαθαίνουν τους κανόνες της κοινωνίας, τα αγόρια είναι πιο αυθεντικά στις μικρές ηλικίες, τα κορίτσια μπαίνουν πιο εύκολα σε καλούπια».