Καλούνται να απαντήσουν σε δέκα απλές αλλά κρίσιμες ερωτήσεις και αφού ολοκληρώσουν το κουίζ είναι σε θέση να προστατευτούν από το διαδικτυακό εκφοβισμό και άλλους κινδύνους που κρύβει ο θαυμαστός, κατά τα άλλα, κόσμος του διαδικτύου! Μαθητές της Ε΄ τάξης του 37ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου κατάφεραν με την εργασία τους να καταλάβουν την τρίτη θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Λέμε όχι στον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό».
Οι μαθητές Μαρία Ευθυμιοπούλου, Γιάννης Μπιτσακάκης και Μαίρη Χριστοδουλάκη, με την υποστήριξη και καθοδήγηση της εκπαιδευτικού αγγλικής γλώσσας, κ. Μαλαματένιας Σταυρακάκη, δημιούργη- σαν ένα κουίζ στα αγγλικά σχετικά με τον διαδικτυακό εκφοβισμό. Η εργασία τους αυτή διακρίθηκε ανάμεσα σε 216 συμμετοχές από όλη την Ελλάδα.
Η τελετή απονομής των βραβείων πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη, παρουσία του Πρόεδρου της Δημοκρατίας, κ. Προκόπιου Παυλόπουλου, την περασμένη Τρίτη 6 Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού.
Στην εκδήλωση, την οποία παρουσίασε ο γνωστός δημοσιογράφος κ. Γιώργος Παπαδάκης, παρέστησαν η Βρετανίδα πρέσβυς στην Ελλάδα, κ. Kate Smith, η αντιπρόεδρος του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρίας, κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, ο πρόεδρος του Βρετανικού Συμβουλίου στην Ελλάδα, κ. Tony Buckby, καθώς και ο διευθυντής της εταιρείας Samsung Hellas, η οποία ήταν χορηγός της διοργάνωσης.
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν επίσης πολλοί ολυμπιονίκες και παραολυμπιονίκες. Οι μαθητές του 37ου Δημοτικού Σχολείου είχαν την τιμή να παραλάβουν το βραβείο τους από τον ολυμπιονίκη αθλητή πάλης, κ. Ηρακλή Δεσκουλίδη, και την ολυμπιονίκη αθλήτρια της ρυθμικής γυμναστικής, κ. Ειρήνη Αϊδινλή.
Ένα κουίζ, μια μάστιγα
Η εκπαιδευτικός, κ. Μαλαματένια Σταυρακάκη, αναφέρει στην «Π» ο στόχος του διαγωνισμού, δηλαδή να μάθουν οι μαθητές να λύνουν τις διαφορές τους με ειρηνικό τρόπο, επετεύχθη. Αναφέρει πως, έτσι κι αλλιώς, δεν πρόκειται για παιδιά που ασκούν ή έχουν δεχθεί bullying, εξάλλου είναι ένα θέμα για το οποίο γίνονται συζητήσεις στην τάξη, πέρα από τον διαγωνισμό.
Το κουίζ που δημιούργησαν στα αγγλικά επικεντρώνεται στον διαδικτυακό εκφοβισμό και περιλαμβάνει δέκα ερωτήσεις, η καθεμία έχει τρεις απαντήσεις με συγκεκριμένα μόρια και, στο τέλος, μετρούν τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν.
Η πρώτη ερώτηση είναι «τι είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός» και οι απαντήσεις είναι «ένα email από ένα φίλο (3 βαθμοί)», «ένα απειλητικό email (5 βαθμοί)» και «όταν κάποιος σε χτυπάει (0 βαθμοί)». Ανάλογες είναι και οι υπόλοιπες εννέα ερωτήσεις: «Σε ποιον μαρτυράς τον κωδικό ασφαλείας σου;», «Τι κάνεις όταν κάποιος σου στέλνει ένα απειλητικό μήνυμα;», «Πιστεύεις ότι η ημερομηνία γέννησης είναι ένας καλός κωδικός;», «Ανεβάζεις στο διαδίκτυο φωτογραφίες και βίντεό σου;», «
Πιστεύεις πως είναι υποχρέωσή σου να απαντάς σε μηνύματα αγνώστων;», «Σε ποιες περιπτώσεις πρέπει να απευθύνεσαι στην Αστυνομία», «Κάποιος που δε γνωρίζεις σου στέλνει αίτημα φιλίας, τι κάνεις;», «Αν κάποιος απειλήσει ότι θα βλάψει την οικογένειά σου, πώς αντιδράς;», «Ποιος είναι λάθος τρόπος για να αντιμετωπίσεις τον διαδικτυακό εκφοβισμό;».
Στο τέλος, μπορεί να ανήκει κανείς στις εξής κατηγορίες, αν έχει απαντήσει σωστά στις περισσότερες ερωτήσεις, τότε ξέρει πώς να προστατεύεται στο διαδίκτυο, αν έχει μέτρια βαθμολογία, τότε πρέπει να είναι λίγο πιο προσεκτικός και αν έχει κάνει λάθος στα περισσότερα ερωτήματα, τότε σίγουρα χρειάζεται βοήθεια από κάποιον ενήλικα για να του εξηγήσει τους κινδύνους του διαδικτύου.
Πέμπτος διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός «Λέμε όχι στον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό» διοργανώνεται για πέμπτη συνεχή χρονιά από το Βρετανικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας και με τη βοήθεια του Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών.
Στόχος του διαγωνισμού είναι να αναδείξει τα ιδανικά και τις αξίες του ολυμπισμού και της ολυμπιακής εκεχειρίας, και πώς αυτές βοηθούν στην επίλυση διαφορών και γενικότερα στην ανάπτυξη μιας φιλειρηνικής κουλτούρας. Επιπλέον, έχει σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και δεξιότητες παρουσίασης των ιδεών τους.