Γενικό … λίφτινγκ αναμένεται να κάνει το επόμενο διάστημα το Υπουργείο Παιδείας που ετοιμάζει νέο νομοσχέδιο με τίτλο «Νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου».
Οι αλλαγές θα αφορούν την οργάνωση των δομών στήριξης, τους όρους των νέων κρίσεων των στελεχών εκπαίδευσης, την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Το Υπουργείο σχεδιάζει ότι σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα λειτουργήσουν «Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ)» και ακόμα σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα λειτουργούν «Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ)» και «Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ)».
Ούτε οι μισοί σχολικοί σύμβουλοι
«Είναι απαραίτητη η αλλαγή ο θεσμός των σχολικών συμβούλων και των υποστηρικτικών δομών του σχολείου παραμένει ίδιος πάνω από μια 20ετία», αναφέρει στην «Π» ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γιώργος Τερζάκης.
Όπως λέει, είναι στη σωστή κατεύθυνση η λογική που βάζει το νέο σχήμα της υποστήριξης του σχολείου μέσα από συλλογικές δομές: «νομίζω ότι μόνο βοήθεια θα έχει να προσφέρει στο σχολείο, φτάνει να εφαρμοστεί σωστά και ο καθένας από τη δική του πλευρά να υποστηρίζει το νέο θεσμικό πλαίσιο με όλες τους τις δυνάμεις».
Αναφέρει ότι γίνεται μία αναδιάρθρωση των δομών υποστήριξης του σχολείου και δεν αντιμετωπίζεται κάθε δομή χωριστά αλλά μέσα από μια ομαδοποίηση, θα υπάρχει ένα όργανο που θα κατευθύνει την υποστήριξη του σχολείου, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων, με την παιδαγωγική αυτονομία που θα πρέπει να δοθεί στο σχολείο και τις συνέργειες που θα έχει με άλλα σχολεία και τη διαδικασία προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.
«Οι όποιες αλλαγές ετοιμάζονται δεν είναι προϊόν μιας μελέτης και αξιολόγησης των ήδη υπαρχόντων θεσμών, αλλά είναι ουσιαστικά μια προσπάθεια να δημιουργηθεί από τη μεριά της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ μια νέα τάξη πράγματων και στελεχών, η οποία θα δίνει αποκλειστικά αναφορά στον ίδιο τον περιφερειακό διευθυντή και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης», εκτιμά ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ηρακλείου κ. Μανώλης Μπελαδάκης.
Θεωρεί πως το νομοσχέδιο δεν έρχεται να λειτουργήσει διορθωτικά σε ένα σύστημα με προβλήματα αλλά γίνεται προσπάθεια με διαφορετική ονομασία και διαφορετικά χαρακτηριστικά ώστε να φύγουν οι μεν και να έρθουν οι δε.
«Το σύστημα αυτό που πάει να δημιουργηθεί χαρακτηρίζεται από έναν υπερβολικό συγκεντρωτισμό, υποβαθμίζονται στην ουσία οι υπηρεσίες, χάνουν τη λειτουργικότητά τους και το σημείο αναφοράς που είναι η ίδια η σχολική μονάδα» αναφέρει.
Τονίζει πως το πλαίσιο λειτουργίας είναι ασαφές, δεν προσδιορίζει με ξεκάθαρο και διακριτό τρόπο τη λειτουργία συγκεκριμένων στελεχών, του ΚΕΔΔΥ και άλλων φορέων.
«Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πώς θα είναι υπό τον πλήρη και ασφυκτικό έλεγχο των κομματικών προϊσταμένων που λέγονται περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης» αναφέρει ο κ. Μπελαδάκης.
Για πλήρη ενίσχυση του ρόλου του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και τη μετατροπή της σε ένα μικρό Υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο ο αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Κρήτης κ. Γιάννης Αστρινάκης.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, αναμένεται δραστική μείωση του αριθμού των σχολικών συμβούλων και επαναπροσδιορισμός του ρόλου τους.
Επίσης, θα έχουμε νέο προσοντολόγιο των διευθυντών Εκπαίδευσης, των στελεχών της εκπαίδευσης και της επιλογής των στελεχών που θα απαρτίζουν τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Ο κ. Αστρινάκης αναφέρει πως αναμένονται και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, ιδίως των συστεγαζόμενων. Εκτιμά πως η κατάθεση του νομοσχεδίου αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα καθώς το αντικείμενό του αποτελεί μνημονιακή δέσμευση.