Ενα… αγρόκτημα στο ΤΕΙ Κρήτης

Μία μικρογραφία των πεδινών, ημιορεινών και ορεινών όγκων της Κρήτης θα παρουσιάζει στο εξής το ΤΕΙ Κρήτης! Στον  χώρο του Αγροκτήματος του Ιδρύματος στο Ηράκλειο δημιουργείται ένα επισκέψιμο πρότυπο επιστημονικό, περιβαλλοντικό και πολιτιστικό πάρκο.

Σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε η ειδική γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, Ευγενία Φωτονιάτα και αναρτήθηκε στο Διαύγεια, η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη που εγγράφεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 26.600 ευρώ για το πρώτο στάδιο του έργου, ενώ για το σύνολο του έργου μπορεί να ανέλθει στα 947,583. Το έργο θα πραγματοποιηθεί σε έκταση αναξιοποίητων 130 στρεμμάτων φυσικής βλάστησης στο Αγρόκτημα του ΤΕΙ Κρήτης.

Συγκεκριμένα, η πράξη “CretAgroTech: Επιστημονικό – Περιβαλλοντικό – Πολιτιστικό Πάρκο Αγροκτήματος ΤΕΙ Κρήτης» εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020» και ημερομηνία λήξης της πράξης ορίζεται ο Δεκέμβριος του 2023, αλλά τα πρώτα υποέργα θα παραδοθούν στο τέλος του 2018.

Σύμφωνα με την απόφαση, η προτεινόμενη έκταση για αξιοποίηση θα αποτελέσει επέκταση του υπάρχοντος Βοτανικού Κήπου/Πάρκου.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης πράξης προτείνονται κατάλληλες παρεμβάσεις και εργασίες διαμόρφωσης που θα διευκολύνουν την επισκεψιμότητα του πάρκου.

Επίσης, ο υφιστάμενος Επιδεικτικός Αμπελώνας Συλλογής Γηγενών Ποικιλιών θα εμπλουτιστεί με τουλάχιστον 55 οινοποιήσιμες και επιτραπέζιες ποικιλίες και βιότυπους του Κρητικού και Αιγαιοπελαγίτικου αμπελώνα, με στόχο τη διάσωση του αμπελουργικού γενετικού υλικού που παραμένει διάσπαρτο σε αμπελώνες μικρών αμπελουργικών περιοχών και είναι άγνωστης κυρίως οινολογικής καταλληλότητας.

Στο ίδιο πλαίσιο προτείνεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης μονάδας του μικροοινοποιείου της Γεωπονικής Σχολής.

Ταυτόχρονα, επιδιώκεται η ανάδειξη του περιβαλλοντικού χαρακτήρα του έργου μέσω της χρήσης του ανακυκλωμένου νερού και ολοκληρωμένων παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ προτείνεται η εκπόνηση ενός σχεδίου μάρκετινγκ για την εξασφάλιση της επισκεψιμότητας και απήχησης του πάρκου στην τοπική κοινωνία αλλά και ευρύτερα.