«Εγώ κι Εσύ Μαζί» από το ΓΕΛ Μελεσών

Ένα διαφορετικό ταξίδι έκαναν 20 μαθητές της Α΄Λυκείου του ΓΕΛ Μελεσών  που συμμετείχαν στην ομάδα «The Melesses Inclusivity Club» που συντόνισαν οι καθηγητές τους, στο πλαίσιο του προγράμματος της Διεθνούς Αμνηστίας «Εγώ κι Εσύ Μαζί».

Ήδη από τον Δεκέμβριο μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν σε συναντήσεις στις οποίες χωρίστηκαν σε ομάδες, τους  μοιράστηκαν  βιβλία σχετικά με την διαφορετικότητα, τις αναπηρίες, τις ψυχικές νόσους και τη συμπερίληψη.

Τα παιδιά κλήθηκαν να εκπονήσουν εικαστικές δράσεις βασισμένες στο εκάστοτε βιβλίο και εμπνευσμένες από την επίσκεψή τους στο Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου.

Στις 14 Μαρτίου 2023 οι μαθητές του ΓΕΛ Μελεσών, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους, επισκέφθηκαν το Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου, όπου παρουσίασαν τη διαδραστική παράσταση που είχαν ετοιμάσει για τους μαθητές της  Α’ Γυμνασίου, με τίτλο «Η Σχεδία του Οδυσσέα».

Τα παιδιά έσφιξαν τους κορμούς και άνοιξαν τα πανιά στη σχεδία του Οδυσσέα, του έδωσαν προμήθειες για το ταξίδι του και όλοι μαζί αφιέρωσαν τραγούδια στην Πηνελόπη και στο γυρισμό στην πατρίδα.

Στις 31 Μαρτίου 2023 οι δράσεις της ομάδας ολοκληρώθηκαν σε τρία σκέλη.

Αρχικά, παρουσιάστηκαν από τις επιμέρους ομάδες στο προαύλιο του σχολείου αφίσες, σχετικές με την αναπηρία και τη συμπερίληψη.

Οι μαθητές του σχολείου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, να διατυπώσουν απορίες και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τις πρακτικές της συμπερίληψης.

Έπειτα δύο ομάδες παρουσίασαν δρώμενα εμπνευσμένα από τα βιβλία «Κόκκινο, η ιστορία ενός κραγιονιού» και «Ο Κύριος Ουφ», με θέμα τη διαφορετικότητα και την κατάθλιψη αντίστοιχα. Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές του σχολείου σχετικά με το πώς οι ίδιοι βιώνουν στην καθημερινότητά τους τα φαινόμενα αυτά.

Καθώς την ημέρα των τελευταίων δράσεων το σχολείο  φιλοξενούσε τα παιδιά από το πρόγραμμα ERASMUS, τα δρώμενα παρουσιάστηκαν και στα αγγλικά, και η συζήτηση επεκτάθηκε όσο ήταν εφικτό… εκτός συνόρων!

Τέλος, όλο το σχολείο συμμετείχε σε παιχνίδι «Κρυμμένου… καθηγητή» (παραλλαγή του γνωστού κρυμμένου θησαυρού), αφού κλήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες, να συνεργαστούν, να λύσουν γρίφους και να περάσουν δοκιμασίες προκειμένου να ανακαλύψουν πού βρίσκεται μία από τις καθηγήτριές τους, η οποία νωρίτερα την ίδια μέρα είχε «απαχθεί».

Η όλη διαδικασία φάνηκε να ικανοποιεί όλους τους μαθητές, τόσο τους συμμετέχοντες στο «The Melesses Inclusivity Club» που εκτίμησαν τις συζητήσεις, τις δράσεις και την ευκαιρία που είχαν για επαφή και επικοινωνία με παιδιά έξω από το σχολείο, όσο και οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου μας που είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τους ίδιους τους συμμαθητές τους, να ανταλλάξουν απόψεις και να διασκεδάσουν παίζοντας.