Με δυο πολύ σημαντικές ημερίδες που προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων, ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα το έργο 3D2ACT – Fostering Industry 4.0 and 3D Technologies Through Social Entrepreneurship: An Innovative Programme for a Sustainable Future.
Πρόκειται για ένα έργο Erasmus+ του τομέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης το οποίο υλοποιείται τα τελευταία 2,5 χρόνια στο πλαίσιο μιας σύμπραξης 6 φορέων από πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Ειδικότερα από την Ελλάδα, συμμετέχει η ΠΔΕ Κρήτης, το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Παν/μιου Κρήτης ενώ συντονιστής είναι το ερευνητικό κέντρο φυσικών επιστημών Δημόκριτος.
Η πρώτη εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου, πραγματοποιήθηκε 4 Μαΐου στην Αθήνα, στο συνεδριακό κέντρο του Ερευνητικού Κέντρου Φυσικών Επιστημών ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ.
Αντιπροσωπείες όλων των εταίρων που συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του έργου συμμετείχαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους σε μια κατάμεστη αίθουσα με εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, εκπροσώπους του ΥΠΑΙΘ και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Η ΠΔΕ Κρήτης παρουσίασε τα αποτελέσματα της συγκριτικής μελέτης για την 3D εκπαίδευση στην Ευρώπη καθώς και τα συμπεράσματα από την πιλοτική εφαρμογή που πραγματοποιήθηκε παράλληλα σε πέντε χώρες από μαθητές ΕΠΑΛ το διάστημα Νοέμβριος 2022 – Φεβρουάριος 2023. Την εκδήλωσε άνοιξε με χαιρετισμό ο Περιφερειακός Δ/ντης Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Εμμανουήλ Καρτσωνάκης.
Η δεύτερη ημερίδα, οργανώθηκε από κοινού από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του παν/μιου Κρήτης και την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κρήτης,την Τρίτη 16/05/2023 στο αμφ. του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου. Πάνω από 100 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης παρακολούθησαν και ενημερώθηκαν για τα αποτελέσματα του έργου.
Τα μέλη των παιδαγωγικών ομάδων της ΠΔΕ Κρήτης (Αρετή Βουράκη, Όμηρος Θεολογίτης και Αλεξάνδρα Τσεκούρα) και του Τμήματος Υπολογιστών του Παν/μιου Κρήτης (Μάριος Πιτικάκης), παρουσίασαν τα εκπαιδευτικά πακέτα και εργαλεία που αναπτύχθηκαν μέσα από τη συνεργασία των φορέων που απαρτίζουν τη σύμπραξη.
Στο πρώτο μέρος της ημερίδας παρουσιάστηκαν :
- τα συμπεράσματα της Συγκριτικής Μελέτης για την 3D εκτύπωση και την κοινωνική επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη,
- ο Εκπαιδευτικός Οδηγός για τις 3Dτεχνολογίες με οδηγίες για προγράμματα 3D σχεδίασης και 3D εκτύπωσης, σχέδια μαθημάτων και διαθεματικά σενάρια,
- η κοινωνική επιχειρηματικότητα και χρήσιμες συμβουλές για την ανάπτυξή της μέσω ειδικής εφαρμογής με παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας,
- τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς.
Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας, οι μαθητές της Γ’ τάξης του τομέα Ηλεκτρονικής του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, οι οποίοι με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Μπατζανακάκη Μαρίνας και Δημητρίου Δήμητρας εφάρμοσαν το εκπαιδευτικό υλικό 3D2ACT, μοιράστηκαν την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στην πιλοτική, παρουσίασαν το τρισδιάστατο μοντέλο αλλά και το επιχειρηματικό σχέδιο που ανέπτυξαν για την προώθηση της ιδέας τους κι εξήγησαν με λεπτομέρειες τα στάδια μέχρι την ολοκλήρωση του.
Τέλος με έναν πολύ πλούσιο κι εμπεριστατωμένο λόγο εξήγησαν στο κοινό τις προεκτάσεις των εφαρμογών της 3D εκτύπωσης στον τομέα τους.
Αντίστοιχη παρουσίαση έγινε εκ μέρους του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου από τον κ. Μάριο Πιτικάκη για την πιλοτική εφαρμογή της άλλης μαθητικής ομάδας της Β’ τάξης του τομέα Πληροφορικής, που με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Βεργεράκη Παναγιώτη και Ιωαννίδη Ανδρέα, σχεδίασε το μοντέλο Hapi traveler.
Το πλήρες εκπαιδευτικό πακέτο 3D2ACT είναι διαθέσιμο από την ιστοσελίδα του έργου, https://3d2act.eu ενώ με τους παρακάτω συνδέσμους δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης στις φορητές εφαρμογές:
– Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Μάθησης (e-Learning platform): https://3d2act.iit.demokritos.gr/
– Android App της Ηλεκτρ. Πλατφόρμας Μάθησης: https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.demokritos.actmobile
– Android App για το παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας (AR GAME) : https://play.google.com/store/apps/details?id=co.d2act.quizgame
(Το απαραίτητο συνοδευτικό ταμπλό για την χρήση του AR Game βρίσκεται εδώ: http://3d2act.eu/wp-content/uploads/2023/03/3D2ACT-AR-Game-Board.pdf).