Με πολλά μηδενικά έκλεισε για τους Κρητικούς υποψήφιους ο κύκλος των πανελλαδικών εξετάσεων στα Γενικά Λύκεια.
Περίπου δέκα περιστατικά αντιγραφής καταγράφηκαν στα εξεταστικά κέντρα της Κρήτης, ενώ δεν έλειψε και ένα πρωτοφανές ευτράπελο, όταν υποψήφιος από τα Χανιά έφυγε από τις εξετάσεις μαζί με το γραπτό του! Οι επιτηρητές τον αναζήτησαν και, όπως ήταν φυσικό, μηδενίστηκε στο μάθημα των Μαθηματικών.
Για τους υποψήφιους ξεκινά τώρα η μάχη των ειδικών μαθημάτων, την ερχόμενη Παρασκευή 22 Ιουνίου με τα Αγγλικά, ενώ ακολουθούν το Σάββατο 23 Ιουνίου τα Ισπανικά και τα Γερμανικά, τη Δευτέρα 25 Ιουνίου το Ελεύθερο Σχέδιο, την Τρίτη 26 Ιουνίου το Γραμμικό, την Τετάρτη 27 Ιουνίου τα Γαλλικά, την Πέμπτη 28 Ιουνίου τα Ιταλικά, την Παρασκευή 29 Ιουνίου η Αρμονία και το Σάββατο 30 Ιουνίου ο Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων.
Για τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων οι εξετάσεις ολοκληρώνονται αύριο, Πέμπτη 21 Ιουνίου. Τα αποτελέσματα, όπως κάθε χρόνο, αναμένονται στα τέλη του Ιουνίου ή τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία.
Ευκολότερα από πέρυσι
Χωρίς παγίδες αλλά απαιτητικά ως προς τον όγκο κρίνονται τα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού, στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων.
Η κ. Έφη Γκάνου, από το φροντιστήριο Θεμέλιο, αναφέρει πως στη Βιολογία Προσανατολισμού τα θέματα ήταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές που είχαν εμβαθύνει στη θεωρία και παρέμειναν ψύχραιμοι και συγκεντρωμένοι κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα Α & Β ήταν συγκριτικά ευκολότερα σε σχέση με τα περσινά, ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτούσαν τα Α1 & Α4.
Στο Γ θέμα, το ερώτημα Γ2 ήταν ιδιαίτερης δυσκολίας ενώ στο Γ3 απαιτείται προσοχή στο σχήμα γιατί υπάρχει επιστημονικό λάθος στο προσανατολισμό της αλυσίδας.
Το Δ θέμα περιείχε ένα απαιτητικό πρόβλημα μενδελικής κληρονομικότητας, σε συνδυασμό με άλλα κεφάλαια, με υψηλό βαθμό δυσκολίας για τους υποψήφιους.
Στη Βιολογία Γενικής Παιδείας τα θέματα δεν εμφάνιζαν δυσκολίες για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Στα θέματα Α & Β περιλαμβάνονται αναμενόμενες ερωτήσεις θεωρίας από την ύλη. Στο Γ θέμα, στο Γ3 ερώτημα χρειάζεται προσοχή στους πληθυσμούς για να σχεδιαστεί σωστά η τροφική πυραμίδα. Το Δ θέμα δεν εμφανίζει δυσκολίες αρκεί να δοθεί η απαραίτητη προσοχή στο διάγραμμα.
Η κ. Κατερίνα Καλεμάκη, από το φροντιστήριο Πυρήνας, αναφέρει πως σε γενικές γραμμές τα θέματα Βιολογίας Προσανατολισμού ήταν αναμενόμενα, αλλά αρκετά απαιτητικά ως προς το χρόνο, για καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Χαρακτηρίζονταν από πολλές ασκήσεις και λίγα ερωτήματα θεωρητικής ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα τα θέματα Α και Β ήταν βατά, αλλά κάποια υποερωτήματα ήθελαν προσοχή στην αιτιολόγηση.
Το θέμα Γ ήταν πιο απαιτητικό και οι υποψήφιοι έπρεπε να προσέξουν πάρα πολύ καλά το διάγραμμα ώστε να μπορέσουν να δώσουν σωστή απάντηση.
Το θέμα Δ ήταν φέτος από τους νόμους του Mendel συνδυαστικό με άλλα τμήματα της ύλης.
Οι μαθητές που είχαν δουλέψει αρκετές ασκήσεις κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους δεν θα αντιμετώπισαν προβλήματα και θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν και να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο της εξέτασης.
Τα θέματα Βιολογίας Γενικής ήταν φέτος αναμενόμενα αλλά χαρακτηρίζονταν από πολλά ερωτήματα που κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταζόμενης ύλης. Τα θέματα Α και Β ήταν εύκολα, αλλά οι υποψήφιοι θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να είναι καλά προετοιμασμένοι για να απαντήσουν σωστά σε όλα τα ερωτήματα.
Το θέμα Γ ήταν πιο απαιτητικό, σχετικά εύκολο αλλά μαθητές με καλή προετοιμασία μπορούσαν να αντεπεξέλθουν. Το Θέμα Δ ήταν βατό, ήθελε όμως πολλή προσοχή στο διάγραμμα. Οι υποψήφιοι που είχαν εργαστεί σωστά στην ύλη της Βιολογίας Γενικής μπορούσαν να ανταποκριθούν στα φετινά θέματα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.