Υπό εξέταση είναι η ειδική μοριοδότηση των μαθητών των σεισμόπληκτων περιοχών της Γ’ Λυκείου στις πανελλήνιες εξετάσεις και για το σχολικό έτος 2022-2023.
Αναλυτικά, στην Ολομέλεια της Βουλής, συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου κ.Β.Κεγκέρογλου προς το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να μοριοδοτηθούν ειδικά οι μαθητές των σεισμόπληκτων περιοχών της Γ’ Λυκείου στις πανελλήνιες εξετάσεις και για φέτος, δηλαδή το σχολικό έτος 2022-2023.
Ο κ. Κεγκέρογλου επεσήμανε ότι στις 27 Σεπτεμβρίου του 2021 είχαμε έναν καταστροφικό σεισμό, ο οποίος οδήγησε εκατοντάδες οικογένειες είτε σε οικίσκους είτε σε ακατάλληλους χώρους στέγασης. Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, πέρυσι ενισχύθηκαν οι μαθητές που ζούσαν σε αυτές τις συνθήκες σε σχέση με τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ήταν μια θετική κίνηση.
«Δυστυχώς όμως, δεκαέξι μήνες μετά, οι συνθήκες είναι οι ίδιες ή και χειρότερες, αφού εκατοντάδες οικογένειες, συνεχίζουν να ζουν στους οικίσκους, συνεχίζουν να ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και ενδεικτικά αναφέρεται ότι από τους εννιά χιλιάδες φακέλους που αναμένεται να υποβληθούν, έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής περίπου χίλιοι πεντακόσιοι φάκελοι για την αποκατάσταση των σπιτιών και έχουν εγκριθεί μόνο πέντε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κεγκέρογλου.
Συνεπώς, αφού έχουμε συνέχιση ή ακόμη και χειροτέρευση της κατάστασης και η περιοχή εξακολουθεί να βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ο βουλευτής ζήτησε η Κυβέρνηση να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε να εφαρμοστεί αναλογικά το ισχύον θεσμικό πλαίσιο του ν.3013/2002 και του ν. 4777/2021 της ειδικής μοριοδότησης των μαθητών των σεισμόπληκτων περιοχών της Γ’ Λυκείου στις Πανελλήνιες εξετάσεις και για φέτος – δηλαδή το σχολικό έτος 2022-2023.
Η αρμόδια υφυπουργός, αφού αναφέρθηκε στα ισχύοντα, έδειξε να κατανοεί τις ιδιαίτερες συνθήκες που εξακολουθούν να επικρατούν στους πληγέντες Δήμους και επιφυλάχθηκε να απαντήσει, δεσμευόμενη ότι θα το εξετάσει.