Στο Ελσίνκι της Φινλανδίας ταξίδεψαν τρεις εκπαιδευτικοί του 1ου Δ.Σ. Αγίας Μαρίνας, η κ. Πετράκη Μαρία (καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας), η κ. Πιτσαλίδου Αλεξάνδρα (εκπαιδευτικός Δ’ τάξης) και η κ. Σκαλιδάκη Σοφία (εκπαιδευτικός Δ’ τάξης). Συμμετείχαν σε κύκλο επιμορφωτικών σεμιναρίων με τίτλο «Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις», στο πλαίσιο του επιδοτούμενου από το ΙΚΥ προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1.
Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν αφορούσαν τη δυνατότητα ανάπτυξης κριτικής και δημιουργικής σκέψης μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών, την ανάδειξη της έρευνας σαν μέσο μάθησης, τη διαχείριση πολυπολιτισμικών τάξεων καθώς επίσης και την εφαρμογή νεωτεριστικών μορφών αξιολόγησης που βασίζονται σε σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα.
Επιπλέον πραγματοποιήθηκε εκτενής ενημέρωση σχετικά με το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, που θεωρείται το καλύτερο παγκοσμίως και επισκέψεις σε φινλανδικό σχολείο δευτεροβάθμιας κπαίδευσης.
Εκεί οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με την καθημερινή σχολική πραγματικότητα της σκανδιναβικής αυτής χώρας. Μια πραγματικότητα παντελώς “ξένη” προς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς λέει “ναι” στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στάσεων ζωής και “όχι” στις εξετάσεις, εστιάζοντας στην ανάγκη δημιουργίας ατόμων ικανών να πορευτούν με αξιώσεις στον απαιτητικό δρόμο του 21ου αιώνα.
Προτεραιότητα δίνεται στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα, αφού όπως πιστεύουν το περισσότερο δεν είναι πάντα το καλύτερο. Και φυσικά στο επίκεντρο βρίσκονται τα παιδιά και η ανάγκη τους να ζουν την παιδικότητά τους μέσα από το παιχνίδι, που θεωρείται πιο εποικοδομητικό από την ανάθεση εργασιών στο σπίτι.
«Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε ακόμα η ξενάγηση στην πόλη του Ελσίνκι και η ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με την ιστορία της πόλης, τα μνημεία, τις παραδόσεις και τον τρόπο ζωής του φινλανδικού λαού.
Μετά από μία εβδομάδα και έχοντας ανταλλάξει απόψεις με συναδέλφους από επτά ευρωπαϊκές χώρες οι εκπαιδευτικοί μας επέστρεφαν με τις βαλίτσες τους γεμάτες ενθουσιασμό, εμπειρίες και καινοτόμες διδακτικές-προσεγγίσεις, ανυπομονώντας να τις μεταφέρουν τόσο στο σχολείο τους όσο και στην ευρύτερη τοπική εκπαιδευτική κοινότητα και να τις εφαρμόσουν στις τάξεις τους με γνώμονα την αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας της μαθησιακής διαδικασίας.
Όπως μας τόνισαν άλλωστε οι Φινλανδοί συνάδελφοί μας, “η μάθηση είναι η ανακάλυψη ότι όλα είναι πιθανά (learning is the discovery that everything is possible)”», αναφέρει η Μαρία Πετράκη, καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας, υπεύθυνη Επικοινωνίας Erasmus+.