Η τσάντα μενει στο σχολείο

Το Υπουργείο Παιδείας το παρουσιάζει ως ένα μέτρο που βοηθά τους γονείς να έρθουν πιο κοντά με τα παιδιά τους, οι διευθυντές των σχολείων, όμως, υποστηρίζουν ότι έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να πηγαίνουν αδιάβαστα στο σχολείο.

Η δράση “τσάντα στο σχολείο” θα ισχύει για τουλάχιστον δυο Σαββατοκύριακα το μήνα τη φετινή σχολική χρονιά, το νέο σχολικό έτος, σύμφωνα με νέα εγκύκλιο που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας, κ.  Κώστας Γαβρόγλου.

H τσάντα των μαθητών  θα παραμένει στο σχολείο την Παρασκευή, πριν από το Σαββατοκύριακο που έχει αποφασιστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, έως την Δευτέρα.

«Η  παραμονή της τσάντας στο σχολείο δεν αποτελεί μια συμβολική παρέμβαση, αλλά επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτών των Σαββατοκύριακων», τονίζει στην εγκύκλιο ο Κ. Γαβρόγλου και σημειώνει «η δράση υλοποιείται με σεβασμό στις ανάγκες της παιδικής ηλικίας, με γνώμονα την πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας (συναισθηματική, κοινωνική και ψυχοκινητική) και με σκοπό να υποστηρίξει ουσιαστικά τον μειωμένο χρόνο δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων – παιδιών».

 

τσάντες - μαθητές
Φέτος, η τσάντα θα μένει στο σχολείο δύο Σαββατοκύριακα το μήνα

Αντιδρούν οι διευθυντές των σχολείων

«Η παραμονή της τσάντας των μαθητών/τριών στο σχολείο για τουλάχιστον δύο (2) Σαββατοκύριακα το μήνα, χωρίς να συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.), το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας(Ε.Ω.Π.Δ.), την αναγκαία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό  της διδακτέας ύλης των μαθημάτων, και κυρίως χωρίς την εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στο υποχρεωτικό πρόγραμμα, δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία», τονίζει το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε.

Σημειώνει, ακόμα, πως «αν πράγματι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. θέλει να βοηθήσει ουσιαστικά τους/τις μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους, θα πρέπει να προχωρήσει σε όλες τις παραπάνω αλλαγές και κυρίως να υιοθετήσει την από χρόνια διατυπωμένη πρόταση της Ένωσης Διευθυντών για «Εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της μελέτης-προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στο υποχρεωτικό πρόγραμμα».

ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», κ. Μανώλης Μπελαδάκης.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» και διευθυντής του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, κ. Μανώλης Μπελαδάκης, αναφέρει στην «Π» πως «έχοντας την εμπειρία της πιλοτικής, κατά τα άλλα, εφαρμογής που έγινε πέρσι, το μέτρο αυτό έρχεται να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και υπηρετεί το θεαθήναι, όπως όλες οι επιλογές της κυβέρνησης αυτού του τύπου.

Δεν προσφέρει τίποτα στο σχολείο, δεν άλλαξε σε τίποτα τις υποδομές, δεν προσφέρει κάτι διαφορετικό στην εκπαιδευτική διαδικασία και δεν συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών ούτε την αναγκαία μείωση της διδακτέας ύλης των μαθημάτων και γίνεται χωρίς καμία αλλαγή στα σχολικά βιβλία».

Υποστηρίζει πως το συγκεκριμένο μέτρο έρχεται μόνο να χαϊδέψει τα αυτιά των γονιών και να τους πει ότι νοιάζεται για τον ελεύθερο χρόνο τους στο σπίτι και για την αναγκαιότητα της παραμονής των παιδιών περισσότερο με τους γονείς τους, όταν την ίδια στιγμή διαλύει τον οικογενειακό προγραμματισμό, αφού πολλοί γονείς αναγκάζονται να δουλεύουν και Σάββατα και Κυριακές.

«Αγνοεί επιδεικτικά ότι δημιουργούνται μία σειρά από λειτουργικά προβλήματα στο κάθε σχολείο που καλείται να το εφαρμόσει, όπως το ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων Γαλλικών, Γερμανικών οι οποίοι κάθε μέρα είναι σε άλλο σχολείο με αποτέλεσμα τις Δευτέρες πολλές φορές να γίνονται κάποια μονόωρα μαθήματα και κάθε Δευτέρα το παιδί να είναι αδιάβαστο στη συγκεκριμένη ξένη γλώσσα που διδάσκεται. Πέρσι καταγράφηκαν αντιδράσεις και παράπονα όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων», αναφέρει ο κ. Μπελαδάκης.

Τονίζει πως πρόκειται για ένα μέτρο χωρίς ουσία, για τις εντυπώσεις.

«Υπενθυμίζουμε στην κυβέρνηση ότι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου περνάει από την αύξηση των δαπανών για την παιδεία ,τους μαζικούς διορισμούς, τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, την υποστήριξη του ολοήμερου σχολείου, τη μείωση της διδακτέας ύλης, την πραγματική  παράλληλη στήριξη των μαθητών που τη χρειάζονται, τη λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών και τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή», καταλήγει ο κ. Μπελαδάκης.