Οι κ. Λαμπρογιαννάκης και Ρηγάκης

Παρουσιάζεται ως ένα «λίφτινγκ» στις δομές εκπαίδευσης αλλά εκφράζονται προβληματισμοί για το κατά πόσο, τελικά, καταπολεμά ή τροφοδοτεί ακόμα περισσότερο τη γραφειοκρατία.

Το νομοσχέδιο για τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης, την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων κατατέθηκε στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής. Προβλέπει την ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης και Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

Θεσμοθετείται νέο σύστημα επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης.  Οι 13 περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης, οι οποίοι μέχρι σήμερα επιλέγονταν ως μετακλητοί υπάλληλοι που διορίζονταν με απόφαση υπουργού, θα επιλέγονται και αυτοί όπως όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης με τριετή θητεία, από Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής το οποίο θα απαρτίζεται από επτά μέλη και στο οποίο θα προΐσταται μέλος του ΑΣΕΠ.

Ακόμα καταργείται το ΠΔ 152/2013, που αφορούσε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και καταργείται κατά το μεγαλύτερο μέρος του ο ν. 3848/2010.

«Οι περισσότερες ρυθμίσεις είναι σε θετική κατεύθυνση, ο προβληματισμός μας είναι μήπως κάποια σημεία δημιουργούν περισσότερη γραφειοκρατία.

Όμως, κάποια στοιχεία τα ζητούσαμε εδώ και χρόνια, όπως να υπάρξει μία αλλαγή στο θεσμό του σχολικού συμβούλου, αλλά και να στελεχωθούν οι δομές της εκπαίδευσης με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς», αναφέρει στην «Π» ο αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου, κ.  Θεόφιλος Λαμπρογιαννάκης. Θετικό κρίνει, ακόμα, το γεγονός ότι μειώνεται το ωράριο των διευθυντών και υποδιευθυντών ενώ προβλέπεται ένας επιπλέον υποδιευθυντής για σχολεία με περισσότερους από 270 μαθητές.

Θετική εξέλιξη χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, κ. Ζαχαρίας Ρηγάκης, την κατάργηση του ΠΔ 152 του 2013. «Είναι μία κατάκτηση», σχολιάζει. Για τον προγραμματισμό και την εσωτερική, όπως τονίζει, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, υποστηρίζει πως θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για τη διόρθωση τυχόν παραλείψεων αλλά χρειάζεται να υπάρχει έλεγχος από το συνδικαλιστικό κίνημα και τους συλλόγους διδασκόντων για να μην εκφυλιστεί. Όσο αφορά στις δομές που δημιουργούνται, σημειώνει πως πρέπει να υπάρξει επαρκής χρηματοδότηση και πλήρης στελέχωσή τους για να λειτουργήσουν σωστά. Τέλος, τονίζει πως πρέπει να δημιουργηθεί η φόρμουλα για να σταματήσει η γραφειοκρατία.