εκπαιδευτικοί στα σχολεία

Για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο για 30 ώρες  την εβδομάδα συμφώνησαν Υπουργείο Παιδείας και “θεσμοί”

 

«Φωτιά» πυροδότησαν οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας για τη συμφωνία που έχει γίνει με τους λεγόμενους θεσμούς και αφορά, μεταξύ άλλων, στο ωράριο των εκπαιδευτικών.

Είναι γνωστό πως η κείμενη νομοθεσία προβλέπει εργασιακό ωράριο ως 30 ωρών για τον κλάδο, δηλαδή πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, δάσκαλοι και καθηγητές μένουν στο σχολείο για καθήκοντα, όπως γραφειοκρατικές εργασίες και προετοιμασία για το μάθημα της επόμενης ημέρας.

Είναι γεγονός πως το ωράριο αυτό σε πολλές περιπτώσεις δεν τηρείται κατά γράμμα και, μεταξύ άλλων, γονείς παραπονιούνται πως δεν βρίσκουν τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους για να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους. Ωστόσο, ο κλάδος των εκπαιδευτικών σημειώνει πως, πέρα από τα όσα προσφέρουν στα σχολεία, πέρα από το στενό όριο των καθηκόντων τους, τα περισσότερα κτίρια δεν προσφέρονται για εργασία, έτσι συνεχίζουν τη δουλειά στο σπίτι, εξίσου ή και πιο αποτελεσματικά.

“Αντίθετοι σε αυτή τη λογική”

«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι που να αλλάζει σε επίπεδο ωραρίου», αναφέρει στην «Π» ο πρόεδρος του Συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», κ. Γιώργος Μακράκης.

«Άποψή μας είναι πως, αν και όποτε επιχειρηθεί, φυσικά θα μας βρει απέναντι μια τέτοια λογική», τονίζει και σημειώνει πως οι εκπαιδευτικοί στο ελληνικό δημόσιο σχολείο βρίσκονται στον μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε., όσο αφορά στο ωράριό τους.

 

 

Καταργεί το πενθήμερο

Το μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, κ. Αρετή Σπαχή, αναφέρει στην «Π» πως η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ περικόπτει δραματικά τις δαπάνες,  καταργεί τον διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών, προσλαμβάνει αναπληρωτές με… το σταγονόμετρο, γενικεύοντας την ελαστική απασχόληση.

Υποστηρίζει πως η κυβέρνηση θέτει σε διαβούλευση μία νέα επίθεση, όπως τη χαρακτηρίζει, που δεν  αυξάνει μόνο το ωράριο, που σήμερα είναι 25 ώρες, αλλά αναγνωρίζει ως αργίες μόνο τις Κυριακές, δηλαδή καταργεί το πενθήμερο.

Παράλληλα, καθιερώνει ηλεκτρονικές εγγραφές για το Λύκειο, με δυνατότητα επιλογής μόνο τριών σχολείων, με κριτήριο την  «αποτίμηση-αξιολόγηση» των  σχολείων. Την ίδια στιγμή, συγχωνεύει σχολεία, με όριο  240 μαθητές, καταργεί  τμήματα που κρίνονται ως υπεράριθμα από τον διευθυντή.

«Θεσπίζει την «αυτονομία» και τη «νέα διοικητική δομή»  του σχολείου που σημαίνει αυτοχρηματοδότησή του, δηλαδή ανταποδοτικά τέλη, επιχειρήσεις, κατάργηση του ενιαίου προγράμματος,  σύνταξη διαφορετικού προγράμματος ανά σχολείο και «αξιολόγηση».Επιτείνει  τους ταξικούς φραγμούς, καταργεί οργανικές θέσεις και καθιερώνει τις συμβάσεις απασχολησιμότητας, με κριτήριο την «αποτίμηση»», αναφέρει η κ. Σπαχή.

Το μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ κάνει λόγο για διάλυση των ΕΠΑΛ και υποστηρίζει πως η «μαθητεία»  προσφέρει φτηνούς εργάτες στις  επιχειρήσεις με μισθούς πείνας.

Τι συμφωνήθηκε με τους “θεσμούς”

Μετά από τον σάλο που προκλήθηκε από δηλώσεις του υπουργού Παιδείας για το ωράριο των εκπαιδευτικών, ο κ. Κώστας Γαβρόγλου παρουσιάζει την επίμαχη ομιλία που πραγματοποίησε τις προηγούμενες μέρες, όπου είχε πει:

«Λέω λοιπόν ότι αυτό που… ανακαλύψαμε -σε πολλά εισαγωγικά- την περασμένη εβδομάδα ήταν ότι οι θεσμοί απαιτούν από το Υπουργείο Παιδείας να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών και να αυξήσει το αριθμό των μαθητών ανά τάξη και ότι εμείς ήμασταν δήθεν έτοιμοι να τα δώσουμε όλα. Όντως, υπήρξε αυτό το αίτημα».

Η απάντηση του Υπουργείου στο αίτημα των θεσμών ήταν πως «οι εκπαιδευτικοί μας, αυτή τη στιγμή, δεν μπορούν να εργαστούν παραπάνω, διότι, όταν μετράμε τις ώρες διδασκαλίας όπως γίνεται και σε όλη την Ευρώπη, δεν μετράμε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί μας πάνε τα παιδιά στο διάλειμμα, οι εκπαιδευτικοί μας στήνουν τα πειράματα, οι εκπαιδευτικοί μας κάνουν όλων των ειδών τις διοικητικές εργασίες. Στα ευρωπαϊκά σχολεία, με τα οποία θέλουν να μας συγκρίνουν και οι θεσμοί και ο ΟΟΣΑ, υπάρχουν οι διοικητικοί, υπάρχουν βοηθοί, υπάρχουν τεχνικοί εργαστηρίων κτλ.»

Σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου, η συζήτηση με τους θεσμούς κατέληξε ως εξής

«Πρώτον, στην υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα. Είναι αυτό που υπογράψαμε και για όσους ενδεχομένως δεν το ξέρετε, είναι αυτό που ισχύει από το 1985. Τελεία και παύλα.

Δεύτερον, είπαμε ότι θα νομοθετήσουμε κριτήρια συγχωνεύσεων. Και τα κριτήρια συγχωνεύσεων πρέπει να τα αποφασίσουμε όλοι. Δεν νοείται να έχουμε ένα σχολείο με τους ίδιους διαδρόμους και να συστεγάζονται δύο σχολεία αντί να στεγάζεται ένα. Δεν είναι λογικό. Επειδή υπάρχουν δύο διευθυντές; Να γίνουν δύο υποδιευθυντές.  Αλλά δεν μπορούμε να εμπλακούμε και εμείς σε απίστευτες παθογένειες του παρελθόντος.

Τρίτον, στην επιλογή των διευθυντικών στελεχών να εμπλέκονται και άτομα του ΑΣΕΠ. Δηλαδή, να μην είναι αποκλειστικά μέσω του ΑΣΕΠ, αλλά να εμπλέκεται και ο ΑΣΕΠ στην επιλογή. Το θεωρήσαμε πάρα πολύ λογικό. Έτσι και αλλιώς έχουμε και τη δική μας δέσμευση για την αυτο-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης».