Ένα μεγάλο «φτάνει πια» λέει η σχολική κοινότητα του 9ου Δημοτικού Σχολείου, που εδώ και χρόνια βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σύνολο οξύτατων στεγαστικών προβλημάτων, τα οποία ναρκοθετούν την εκπαιδευτική διαδικασία που στην πράξη απαξιώνεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω ένα τμήμα του Σχολείου στεγάζεται σε απαράδεκτες λυόμενες αίθουσες που το χειμώνα βάζουν νερό και τα παιδιά φέρνουν κουβερτάκια από το σπίτι για να μην κρυώνουν…
Οι τουαλέτες οι οποίες κατασκευάστηκαν το 1954 έτοιμες να πέσουν, ενώ το πέτρινο κτήριο του Σχολείου που φτιάχτηκε την ίδια χρονιά κρίθηκε ακατάλληλο από τους εμπειρογνώμονες μετά τον τελευταίο σεισμό…
Όλο αυτό το πλαίσιο των προβλημάτων τέθηκαν επί τάπητος σε συνάντηση που είχαν με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιάννη Αναστασάκη, η διευθύντρια του 9ου Δημοτικού Σχολείου κ. Μαρία Μελεσσανάκη, μέλη του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων κ. Στεφανία Τζαγκαράκη, κ.Νίκη Δογγούλη, κ.Κώστας Περρίκος, η αρχιτεκτων μηχανικός κ. Ηρω Σκέντζου, η μηχανικός κ. Νάστια Ρεθυμνιωτάκη και ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Συν-Πραξη Δημοτών» Πέτρος Ινιωτάκης που συμμετείχε για να υποστηρίξει την προσπάθεια επίλυσης των στεγαστικών προβλημάτων του σχολείου.
Ο κύριος Αναστασάκης άκουσε προσεκτικά τα κτηριακά προβλήματα του Σχολείου και κατόπιν κάλεσε στη συνεδρίαση τους αρμόδιους προϊσταμένους και υπαλλήλους για να δώσουν τις σχετικές απαντήσεις.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 9ο Δημοτικό Σχολείο στεγάζεται σε τρεις πτέρυγες. Η μια παραδόθηκε το 2005 είναι νέο σχετικά κτίσμα. Η δεύτερη αφορά στο πέτρινο κτήριο που κατασκευάστηκε το 1954 και φιλοξενεί τα γραφεία των εκπαιδευτικών, με δική τους ευθύνη όπως τους είπαν οι εμπειρογνώμονες, αφού μετά τον τελευταίο σεισμό το κτήριο αυτό κρίθηκε ακατάλληλο (χωρίς να δώσουν χαρτί ακαταλληλότητας).
Το θλιβερό της υπόθεσης είναι πως οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν άλλη επιλογή από το να παραμένουν με δική τους ευθύνη και να δουλεύουν εκεί, αφού δεν υπάρχει άλλο σχέδιο που να διασφαλίζει ένα χώρο για τη στέγαση των γραφείων τους.
Το τρίτο κομμάτι του Σχολείου στεγάζεται σε λυόμενες αίθουσες χείριστης ποιότητας, με μια οσμή απωθητική και με τις ελάχιστες δυνατότητες που σήμερα πρέπει να διαθέτει μια σχολική αίθουσα. π.χ. Διαδραστικό πίνακα (όπως στις άλλες αίθουσες), προβολέα και καλό ίντερνετ για πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους διαδραματίζονται σκηνές απείρου κάλλους, με στέγες που βάζουν νερό, με βρεγμένες τσάντες και βιβλία και γονείς αγανακτισμένους για την κατάσταση που σε πολλές περιπτώσεις είναι αναγκασμένοι να φέρουν κουβερτάκια για να σκεπάζονται τα παιδιά τους την ώρα του μαθήματος. Επίσης αξίζει να αναφερθεί πως οι τουαλέτες, κατασκευασμένες και αυτές από το 1954, είναι έτοιμες να πέσουν και μάταια περιμένουν εκεί την κατεδάφισή τους!
Ειδικά μετά τον πρόσφατο σεισμό είναι πολύ επικίνδυνες και φοβούμενοι την ασφάλεια των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών, έχει αποκλείσει εκείνη την πλευρά της αυλής αλλά και μια σημαντική πόρτα εισόδου και εξόδου από το σχολείο.
Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ότι το 2014 δυο γονείς του Σχολείου και συγκεκριμένα ο Αλέξανδρος Φασουλάκης και η Νάστια Ρεθυμνιωτάκη, αρχιτέκτονες μηχανικοί, αποφάσισαν να φτιάξουν τα αρχιτεκτονικά σχέδια για την νέα σχολική πτέρυγα δωρεάν! Ο πλήρης φάκελος με τις μελέτες που τότε παραδόθηκε για χρήση στον Δήμο δυστυχώς δεν αξιοποιήθηκε, με αποτέλεσμα τώρα να χρειάζεται επικαιροποίηση των μελετών.
Σε σχέση με αυτό το κρίσιμο ζήτημα στη διάρκεια της σύσκεψης με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, παρουσιάστηκε ένα σχέδιο με τίτλο «Προγραμματική σύμβαση με ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΕ για την επικαιροποίηση μελετών 9ου Δημοτικού Σχολείου», πράγμα το οποίο σημαίνει ότι μέσω της εταιρείας που έχει συγκροτήσει ο Δήμος θα γίνει η επικαιροποίηση των μελετών. Μάλιστα, όπως τονίσθηκε, αν ο φάκελος των σχεδίων επικαιροποίησης είναι έτοιμος έως το τέλος του 2023, δόθηκε η διαβεβαίωση ότι θα βρεθεί και η ανάλογη χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ. Παράλληλα δόθηκε η δέσμευση ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο οι τουαλέτες του 1954 θα κατεδαφιστούν.