Στην πρωτεύουσα της Ιταλίας τη Ρώμη και στο σχολείο ISIS CHARLS DARWIN βρέθηκε αντιπροσωπεία του 3ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου την περίοδο από 24 ως 28 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ “ Building bridges Integration through Education”. Tην αντιπροσωπεία αποτελούσαν πέντε μαθητές που συνοδεύτηκαν από τις εκπαιδευτικούς Βάλτερς Ίνες, καθηγήτρια Αγγλικών και Τερζάκη Μαριάννα, καθηγήτρια φιλόλογο.
Η καθηγήτρια φιλόλογος, Contact person Erasmus+, Τερζάκη Μαριάννα περιγράφει πως «οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν από οικογένειες Ιταλών και σύναψαν δεσμούς φιλίας και συνεργασίας με τους Ιταλούς συμμαθητές τους. Eντυπωσίασαν τα μέλη των άλλων αντιπροσωπειών με το ήθος, τη συμπεριφορά, τις γνώσεις και την άριστη χρήση της αγγλικής γλώσσας.
Κατά τη διάρκεια εργασιών του προγράμματος το σχολείο φιλοξενίας προσκάλεσε εκπροσώπους προσφύγων και μεταναστών που παρουσίασαν με παραστατικό τρόπο τη δική τους βιωματική εμπειρία. Συγκεκριμένα, Αφγανός πρόσφυγας περιέγραψε τη δυσάρεστη ανατροπή της ζωής του από τον πόλεμο στη χώρα του και από την επικράτηση των Ταλιμπάν.
Η υποχρεωτική μετακίνηση του ίδιου και της οικογένειάς του θεωρήθηκε επιτακτική ανάγκη και όπως υπογράμμισε, η άφιξή τους στην Ιταλία και η ενσωμάτωσή τους στην τοπική κοινωνία τους έδωσε την ελπίδα και τα εχέγγυα για μια καλύτερη ζωή.
Ο πρόεδρος της Ένωσης της Αφρικανικής Διασποράς στην Ιταλία Godwin Chukwu διαπραγματεύτηκε με διαδραστικό τρόπο το θέμα: “Ιnclusive society: The other is not the enemy”. ( Συμπεριληπτική κοινωνία: Ο «άλλος» δεν είναι ο εχθρός).
Όλες οι ομάδες των συνεργαζόμενων χωρών από Βέλγιο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Σουηδία παρουσίασαν μνημεία της πολιτιστικής τους κληρονομιάς και άλλα αξιοθέατα της πατρίδας τους («culture in a box”) καθώς και στατιστικά δεδομένα των προσφυγικών ροών στις χώρες τους.
Η ελληνική αποστολή παρουσίασε την Κνωσσό, χόρεψε κρητικούς παραδοσιακούς χορούς και τέλος αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις νεαρών προσφύγων που απασχόλησαν την επικαιρότητα και κατάφεραν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους με τη στήριξη της κοινής γνώμης, της κυβερνητικής πολιτικής αλλά και άλλων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων.
Στα περιθώρια των εργασιών οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν σε επιλεγμένους από το σχολείο φιλοξενίας χώρους της Ρώμης όπως π.χ στην Piazza D’Espagnia,Piazza Navona, Piazza Venezia, Piazza del Campidoglio,Fontana di TRevi, Pantheon, Colosseum, Imperial forums, Palatίno.
Τέλος, το σχολείο φιλοξενίας οργάνωσε δύο εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Οstia Antica, την αρχική κοιτίδα των Ρωμαίων και στο Cafarella park, τμήμα της αρχαίας Αππίας Οδού.
Ευχαριστούμε όλα τα παιδιά και τις οικογένειές τους για τη συνεργασία και τη στήριξη στις ανάγκες του προγράμματος».