Την ώρα που στην Ελλάδα θα έχουμε δοξολογία για την 25η Μαρτίου, του Ευαγγελισμού, γιορτάζοντας ταυτόχρονα και την έναρξη της Επανάστασης του 1821, την ίδια ώρα στη μακρινή για εμάς Αυστραλία θα ξεκινά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1.
Όλα συνηγορούν στο γεγονός ότι φέτος θα έχουμε ένα καλύτερο πρωτάθλημα, όχι όμως και επανάσταση, εκτός κι αν οι προβλέψεις διαψευστούν.
Δεν θα είναι επανάσταση αν κάποια ομάδα κερδίσει τη Mercedes, η οποία κατέχει τα σκήπτρα τα τελευταία 4 χρόνια, ούτε αν κάποιος οδηγός αμφισβητήσει περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά τον Λιούις Χάμιλτον, τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή. Επανάσταση θα είναι να έρθουν τα πάνω κάτω στον αγώνα, να βγουν στον αφρό οι λεγόμενες μικρομεσαίες ομάδες. Κι αυτό δεν διαφαίνεται εύκολο στον ορίζοντα.
Οι δοκιμές της Βαρκελώνης, με τις ομάδες να στήνουν τα μονοθέσια λες και κάνουν κατατακτήριο γύρο, για μια θέση στο γκριντ, μπέρδεψε αρκετά την κατάσταση, με το ελαφρύ φορτίο καυσίμων. Η διαχείριση των ελαστικών ήταν ένα ακόμη ζητούμενο, εξαιτίας της μεγαλύτερης ισχύος των μονοθεσίων και της μεγαλύτερης κάθετης δύναμης, κάτι που αύξησε την τελική ταχύτητα, με αποτέλεσμα την πιο έντονη φθορά των πίσω ελαστικών.
Μην παραξενευτείτε φέτος βλέποντας τη θωράκιση των κόκπιτ των μονοθεσίων, σαν να είναι αυτοκίνητα GT σε αγώνες αντοχής.
Το Halo σχεδιάστηκε για να προστατεύει περισσότερο το κεφάλι του οδηγού, ώστε να μην ξανασυμβεί θανάσιμος τραυματισμός όπως του Ζιλ Μπιανκί το 2014 στο ιαπωνικό γκραν πρι, όταν έπεσε πάνω σε γερανό που είχε μπει στην πίστα για να σηκώσει μονοθέσιο.
Ούτε να προβληματιστείτε που το σήμα Alfa Romeo θα εμφανιστεί ξανά έπειτα από 31 χρόνια στις πίστες. Η ιταλική φίρμα θα κοσμεί το μονοθέσιο της Sauber, θέλοντας να πάρει μέρος της αίγλης του παρελθόντος.
Το πρωτάθλημα της ταχύτητας και των χρωμάτων, διότι δεν υπάρχει χρώμα που να μην αντιπροσωπεύεται σε μονοθέσιο, είναι έτοιμο να μας προσφέρει νέες συγκινήσεις, με τις παραδοσιακές ομάδες να έχουν το πάνω χέρι, αλλά και τις μικρότερες να θέλουν να αποδείξουν ότι δεν είναι απλά κομπάρσοι.
Στο πρώτο γκριντ της Μελβούρνης, από τα 21 συνολικά του πρωταθλήματος, θα παραταχθούν λοιπόν: Mercedes, Ferrari, Red Bull, Force India, Williams, Renault, Toro Rosso, Haas, McLaren και Sauber.
Κι όσο για τους οδηγούς, το βαρύ πυροβολικό Λιούις Χάμιλτον και Σεμπαστιάν Φέτελ πλαισιώνεται από ικανότατους… καβαλάρηδες, που συνθέτουν ένα μείγμα ωριμότητας και νεανικής ανησυχίας, διότι έχουμε και ρούκι φέτος, όπως τον Μονεγάσκο Σαρλ Λεκλέρ (Sauber) και τον Ρώσο Σεργκέι Σιρότκιν (Williams).