ΛΙΜΑΝΙ-ΑΠΕΡΓΙΑ-ΠΛΟΙΑ

Ένα βήμα πίσω για να αποφευχθούν τα χειρότερα έκαναν τελικά οι ναυτεργάτες, αποφασίζοντας να «σπάσουν» την απεργία τους και να αφήσουν τα πλοία να φύγουν σήμερα κανονικά.

Πριν την απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας είχε προηγηθεί μια μακρά περίοδος εντάσεων με τους ναυτεργάτες να πιέζουν για τα δικαιώματά τους και τους αγρότες να δηλώνουν αποφασισμένοι να φθάσουν στα άκρα, εφόσον αποφασίζονταν συνέχεια της απεργίας και σήμερα. Οι αγρότες μάλιστα είχαν δηλώσει σε όλους τους τόνους πως ο «διάλογος είχε τελειώσει» από τη στιγμή που οι ναυτεργάτες δεν δέχονταν καν να συζητήσουν μαζί τους, έχοντας κάνει σαφές πως οι νταλίκες με τα κηπευτικά προϊόντα θα ήταν έτοιμες προς αποχώρηση από το απόγευμα χθες.

Ευτυχώς, μετά από πολλαπλές πιέσεις και αρκετές ανταλλαγές δηλώσεων, μια πιθανή κλιμάκωση έντασης αποσοβήθηκε με την Πανελλήνια Ναυτική Ομπσπονδια να κάνει ένα βήμα πίσω και να αποφασίζει την άρση των κινητοποιήσεων χθες το μεσημέρι.

Μετά την απόφαση για λήξη της απεργίας, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία επανέλαβε το αίτημά της για κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων, στις γραμμές Πάτρας – Ιταλίας. Με επιστολή της παράλληλα που απέστειλε προς το Υπουργείο Ναυτιλίας τόνισε ότι πάγια και σταθερή θέση της συνομοσπονδίας των ναυτικών είναι όλες οι ενδομεταφορές, προσώπων και πραγμάτων στη χώρα μας να γίνονται με πλοία με ελληνική σημαία, με ελληνικά πληρώματα, με πλήρη συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους και με συνθέσεις πληρώματος που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του πλοίου και όχι με την ελάχιστη επάνδρωση.

Σε διαφορετική περίπτωση, προσθέτει, εάν το Υπουργείο προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα επιτρέπει την εκτέλεση των ενδομεταφορών εμπορευμάτων με πλοία σημαίας τρίτων χωρών, θα πρέπει αυτά να στελεχώνονται υποχρεωτικά από ελληνικά πληρώματα, αμειβόμενα σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ΠΝΟ και να είναι ασφαλισμένα με την ελληνική νομοθεσία. Επίσης, ζητά να διευκρινίζονται οι ειδικότητες των μελών του πληρώματος, ότι πράγματι εξυπηρετούν τις ανάγκες του πλοίου και ότι δεν περιορίζονται στην ελάχιστη επάνδρωση.