Ως μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης και όχι ως επιβεβλημένη από τον νόμο υποχρέωση πρέπει να αντιλαμβάνονται οι επαγγελματίες τη διάταξη για το τυποποιημένο ελαιόλαδο στους χώρους εστίασης, που θα ισχύσει από τον Ιανουάριο του 2018.
Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της εσπερίδας με θέμα «Το ελαιόλαδο στη μαζική εστίαση» που συνδιοργάνωσαν ο ΣΕΒΙΤΕΛ και η ΠΟΕΣΕ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορίων και Συναφών Επαγγελμάτων) στο αμφιθέατρο της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο θετικός αντίκτυπος της συγκεκριμένης διάταξης για έναν κλάδο που στερούνταν περιθώρια επέκτασης, πολύ περισσότερο σε μία τέτοια περίοδο στασιμότητας, καθώς το μέγεθος της νέας αγοράς που ανοίγεται με τις ρυθμίσεις για τα σφραγιστά μπουκάλια αφορά 10.000 τόνους ελαιόλαδου -ποσότητα που αντιστοιχεί στο 4-5% της εγχώριας παραγωγής, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες στον χώρο της μαζικής εστίασης.
Όπως επισήμανε και ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, πρόκειται για σημαντικότατη ρύθμιση που αφορά ένα κορυφαίο ελληνικό προϊόν, αλλά και μία ολόκληρη «αλυσίδα αξίας» για τη χώρα, που δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο για την αναβάθμιση των υπηρεσιών στον κλάδο εστίασης, διασφαλίζοντας τόσο την ποιότητα του ελαιόλαδου, όσο και την προστασία των καταναλωτών.
Πέρα από αυτά, όμως, οι συσκευασίες ελαιόλαδου στη μαζική εστίαση θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη ενός κοινού «brandname» για την ελληνική κουζίνα και γαστρονομία, που θα χτίσει μία ενιαία και αξιόπιστη εικόνα στο εξωτερικό, τόνισε ο κ.Καββαθάς.
«Η ΓΣΕΒΕΕ και οι 90 τοπικές και κλαδικές ομοσπονδίες της θα συνεχίζουν να στηρίζουν κάθε προσπάθεια αναβάθμισης των προϊόντων και υπηρεσιών που παράγονται και προσφέρονται από τις μικρές επιχειρήσεις και για αυτό η Γενική Συνομοσπονδία θα συνεχίσει να σχεδιάζει πρωτοβουλίες, να διαμορφώνει προτάσεις και να αναπτύσσει δράσεις υποστήριξης του κλάδου της εστίασης και του τομέα της αγροτοδιατροφής, που αποτελεί μία από της ατμομηχανές της εθνικής οικονομίας» κατέληξε ο κ. Καββαθάς.