ΑΡΔΕΥΣΗ

Ενώ θα έπρεπε τώρα να πληρώνουν τους λογαριασμούς άρδευσης του 2023, οι αγρότες  στην ενδοχώρα του δήμου Ηρακλείου σε αυτή τη φάση παραλαμβάνουν τους λογαριασμούς του 2021 δηλαδή δύο χρόνια πίσω. Και όλα αυτά συμβαίνουν  ενώ μόλις το καλοκαίρι έλαβαν τους λογαριασμούς του 2020. Και το ερώτημα είναι τους λογαριασμούς των δύο επόμενων χρόνων πότε θα τους πραλάβουν;

Πρόκειται για ένα τεράστιο θέμα που απασχολεί ολόκληρο  τον αγροτικό  δήμο Ηρακλείου, που σηκώνει τα χέρια ψηλά για την απίστευτη χρονοκαθυστέρηση που σημειώνεται στις παραλαβές των λογαριασμών και οι παραγωγοί θέτουν κρίσιμα ερωτήματα για το πώς θα ομαλοποιηθεί αυτή η κατάσταση.

Ο αγροτικός κόσμος της ενδοχώρας εκφράζει την αγωνία του σημειώνοντας ότι πρέπει με ένα τρόπο να εξισορροπήσει η κατάσταση, καθώς η πρακτική να αποστέλλονται συγκεντρωτικά οι λογαριασμοί δημιουργεί τεράστια προβλήματα διότι ο κόσμος έχει εγκλωβιστεί στη μέγγενη αφόρητων οικονομικών πιέσεων που δεν αφήνει κανένα περιθώριο ευελιξίας κινήσεων σε σχέση με τη διαδικασία της αποπληρωμής. Μάλιστα πολλοί δημότες  σχολιάζουν σκωπτικά ότι δεν είναι δυνατόν ο Δήμος Ηρακλείου να επικαλείται οικονομική ασφυξία και την ίδια στιγμή να μετρά τόσους ανείσπρακτους λογαριασμούς άρδευσης.

Παράλληλα αναδεικνύεται και άλλη μια κρίσιμη παράμετρος, αφού όπως τονίζεται με  δεδομένο  ότι υπάρχουν σε εκκρεμότητα τόσες ανείσπρακτες οφειλές είναι ένα σοβαρό ζήτημα το πώς θα κατασκευαστούν τόσα έργα που έχει ανάγκη η ενδοχώρα για να βελτιώσει την άρδευση των καλλιεργειών, με δεδομένο το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό το δίκτυο είναι παλαιωμένο και χρήζει αποκατάστασης. Ο  πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου Άνω Ασιτών Βαγγέλης Πιπεράκης με δηλώσεις του στην «Π» εκτιμά ότι «για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση θα χρειαστεί να περάσουν ακόμα 1-2 χρόνια.

Τώρα έχουν  παραληφθεί οι λογαριασμοί του 2021 και είμαστε σε αναμονή για τους λογαριασμούς του 2022 και  του 2023 που έχει μετρηθεί. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι λογαριασμοί που ήρθαν το 2020 αφορούσαν 3 χρόνια πριν. Το ευχάριστο είναι ότι γίνονται ρυθμίσεις ως προς τις πληρωμές αλλά είναι ξεκάθαρο ότι για να υπάρξει μια συνέπεια και από την πλευρά των καταναλωτών θα πρέπει να μην έρχονται μαζεμένοι οι λογαριασμοί για δύο χρονιές».

Ο ίδιος σημειώνει ότι κρίσιμη παράμετρος του όλου θέματος είναι το γεγονός ότι το τμήμα της άρδευσης είναι τραγικά υποστελεχωμένο καθώς αποτελείται από δύο άτομα. Είναι κομβικό ζήτημα η υπηρεσία να στελεχωθεί σωστά, διότι η άρδευση είναι ένα κρίσιμο ζήτημα για το Δήμο Ηρακλείου το οποίο οφείλει να το στηρίξει.

Καθησυχαστική η Λότζια

Την ίδια στιγμή η πλευρά του Δήμου εμφανίζεται καθησυχαστική και ερμηνεύει αυτή την απορρύθμιση στο γεγονός ότι  όταν ανέλαβε η τεχνική και η οικονομική υπηρεσία του Δήμου τον τομέα της άρδευσης, βρέθηκε αντιμέτωπη με πολύ σοβαρά λειτουργικά προβλήματα για τα οποία έπρεπε να δρομολογηθούν λύσεις.

Ανάμεσα σε αυτά ήταν το γεγονός ότι  δεν είχε προχωρήσει η ταυτοποίηση των καταναλωτών με το κάθε υδρόμετρο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καθαρή εικόνα σε σχέση με το ποιος είναι ο χρήστης και πού θα πρέπει να πάει ο λογαριασμός.  Σύμφωνα με τη γραμματέα του Δήμου Ηρακλείου Ευγενία Στυλιανού, σε αυτή τη φάση έχει γίνει σε ποσοστό 90% η ταυτοποίηση ΑΦΜ αλλά και η διασταύρωση διευθύνσεων με αυτές που δηλώνονται στην ΑΑΔΕ. Η  μετάβαση αυτή είχε πάρα πολλά κενά, τα οποία κλείνουν σταδιακά και εκτιμάται ότι πολύ σύντομα η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί.