Να μπει εδώ και τώρα τέλος στην «πολιτική τυφλόμυγα» του κεντρικού και τοπικού κράτους που τόσα χρόνια δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες τις οποίες ο νόμος ορίζει για τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων πολιτικής προστασίας καταρχήν στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κατ΄επέκταση σε όλα τα δημόσια κτήρια τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχουν ελεγχθεί, ζητά ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ηρακλείου, με τη στήριξη της ΕΛΜΕ και των συλλόγων δασκάλων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα ο Σύλλογος ζητά την άμεση λήψη μέτρων για τον αντισεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών συγκροτημάτων συνδυαστικά με τον έλεγχο πυροπροστασίας τους.
«Οι βαριές παθογένειες των σχολικών συγκροτημάτων, πολλά από τα οποία χτίστηκαν πριν από πολλές δεκαετίες και κάποια από αυτά δεν έχουν ούτε καν οικοδομική άδεια, επιβάλλουν την άμεση λήψη μέτρων για την προστασία των παιδιών την οποία η πολιτεία οφείλει με κάθε τρόπο να διασφαλίσει.
Υπάρχουν τεράστια ζητήματα που πρέπει να ελεγχθούν όχι μακροσκοπικά αλλά μέσα από ενδελεχή έλεγχο που θα περιλαμβάνει δειγματοληψίες, μελέτη της κατάστασης που σήμερα εμφανίζουν, και θα προτείνουν μια δέσμη μέτρων για την ενίσχυση τους πριν να φτάσουμε σε αδιέξοδες καταστάσεις που μπορούν εύκολα να προκληθούν με ένα ισχυρό σεισμό».
Τα παραπάνω τονίζει ο πρόεδρος Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ηρακλείου Κώστας Ξυλούρης προσθέτοντας ότι είναι ζήτημα πρώτης γραμμής παράλληλα με τον αντισεισμικό έλεγχο να εξεταστεί και η αντιπυρική προστασία που είναι επίσης κρίσιμο θέμα αφού όπως εξηγεί, με την εκδήλωση ενός σεισμού μπορεί εύκολα να προκληθεί μια φωτιά η οποία μπορεί να επιφέρει δραματικές συνέπειες.
Παράλληλα σημειώνει ότι υπάρχουν σχολεία τα οποία εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα και δεν έχουν ελεγχθεί με τον τρόπο που πρέπει ώστε να κατοχυρώνεται η ασφάλεια των παιδιών.
Ο κ. Ξυλούρης επισημαίνει ότι είναι ευθύνη της Πολιτείας αφενός να διαθέσει χρήματα για τον αντισεισμικό έλεγχο και την αντιπυρική προστασία και παράλληλα να εκπαιδεύσει τα παιδιά, για το πώς οφείλουν να προστατευθούν σε περίπτωση εκδήλωσης σεισμού ή πυρκαγιάς μέσα στα σχολεία τους.
Ο ίδιος τονίζει ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού, και ότι ευθύνη της Πολιτείας είναι να κάνει πράξη αυτό που δεν έχει κάνει χρόνια τώρα στο σύνολο των δημοσίων κτηρίων όπως για παράδειγμα των νοσοκομείων, των γηροκομείων και των κτηρίων που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες από όπου καθημερινά εξυπηρετούνται εκατοντάδες πολίτες.
Ο κ. Ξυλούρης σημειώνει ότι συνολικά τα θέματα της πολιτικής προστασίας είναι κεντροβαρούς σημασίας και οφείλει η Πολιτεία να απαντήσει σε κρίσιμα ζητήματα σε σχέση με το πόσο καλά οργανωμένη είναι και σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των πολιτών αλλά και σε ότι αφορά την ευθύνη που έχει στην ετοιμότητα του τεχνικού εξοπλισμού και της οργάνωσης για τα οποία υπάρχουν πολλά ερωτηματικά.
Ο ίδιος παράλληλα αναδεικνύει το οξύ πρόβλημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών δόμησης και των τεχνικών υπηρεσιών που αποδυναμώνουν το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες σε μια σειρά από ζητήματα όπως αυτό της πολιτικής προστασίας και μάλιστα σε μια χρονική συγκυρία που βρίσκονται σε εξέλιξη έργα που θα αλλάξουν την τοπική πραγματικότητα όπως είναι το αεροδρόμιο Καστελίου και ο ΒΟΑΚ.
Σημειώνει επίσης ότι είναι απαράδεκτο και ευθέως προκλητικό το γεγονός ότι σήμερα οι δημόσιες υπηρεσίες αποδεκατίζονται με τέτοιους ρυθμούς από προσωπικό, και καταρρέουν με κρότο γεγονός που όπως εξηγεί ανοίγει το δρόμο στους ιδιώτες για να παίρνουν έργα που πρέπει να εκτελούνται με ευθύνη του δημοσίου.
Για παράδειγμα δύο Δήμοι του βόρειου παραλιακού μετώπου όπως η Χερσόνησος και το Μαλεβίζι δεν έχουν πολεοδομία όπως αντίστοιχα ο Δήμος Αρχανών Αστερουσίων. Το Καστέλλι έχει ένα μηχανικό και η Φαιστός δύο μηχανικούς. Με αυτό τον αριθμό υπαλλήλων τι ακριβώς έργο περιμένουμε να παραχθεί;
Είναι απαράδεκτο να φτάνουν σε αυτή την κατάσταση υπηρεσίες που έχουν τόσο σημαντικό ρόλο για τη στήριξη των οποίων θα πρέπει να υπάρξει ένα μέτωπο στήριξης και διεκδίκησης της ενίσχυσης τους, πριν να οδηγηθούμε σε ακόμα μεγαλύτερα αδιέξοδα.