Μπορεί σήμερα στο επίκεντρο να βρίσκεται,σε επίπεδο Κρήτης, ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας από τα Χανιά μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο, ωστόσο για την Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου αυτά αποτελούν «ψιλά γράμματα», για όσο διάστημα τουλάχιστον παραμένει το «αγκάθι» του δρόμου Ηράκλειο – Μεσσαρά.
Και γι’ αυτό το θέμα, αναμένεται να έχει σειρά συσκέψεων στο Ηράκλειο ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Καρνέσης, ο οποίος κάλλιστα θα μπορούσε να πολιτικογραφηθεί και «κρητικός» έπειτα από τις φορές που έχει βρεθεί στο Ηράκλειο για τον δρόμο της Μεσσαράς.
Για το θέμα των παρακάμψεων σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αναμένεται να τοποθετηθεί το Περιφερειακό Συμβούλιο, στις 12.00 το μεσημέρι, το οποίο και θα εξετάσει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, προκειμένου να εκφέρει γνώμη.
Η σχετική εισήγηση θα πραγματοποιηθεί από τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη, Νίκο Ξυλούρη κι αναμένονται με ενδιαφέρον οι τοποθετήσεις του Σώματος για ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως αυτό των παρακάμψεων.
Σε σχέση με το δρόμο Ηράκλειο – Μεσαρά, η σημερινή παρουσία Καρνέση στο οδικό δίκτυο, είναι εκείνη που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα οδηγήσει στις επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργείου αναφορικά με την παράδοση του έργου.
Όμως τα πράγματα σε αυτή την περίπτωση δεν είναι καθόλου εύκολα. Κι αυτό γιατί, το Υπουργείο Υποδομών είχε την ελπίδα πως ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα θα είχε παραδοθεί ο δρόμος για κατοίκους κι επισκέπτες, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις τόσο του υπουργού, Κώστα Καραμανλή, όσο και του αρμόδιου υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη. Κάτι τέτοιο ασφαλώς και ήταν ανέφικτο, παρά το γεγονός πως οι αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, διαμήνυαν πως όλες οι εργασίες εκτελούνται κανονικά και χωρίς προβλήματα.
Με το… στοίχημα του «τέλος καλοκαιριού» να έχει χαθεί από την πολιτική ηγεσία, αφού δεν θεωρείται καθόλου πιθανό ο δρόμος να παραδοθεί αύριο, στη σημερινή συνάντηση αναμένεται να εκκινήσει μια διαβούλευση για το πότε είναι η καταλληλότερη ημερομηνία παράδοσης. Από τον Οργανισμό Ανάπτυξης, θέτουν γραφειοκρατικά ζητήματα, τουλάχιστον ως προς την πληροφόρηση που διακινούν προς τα έξω, προκειμένου να πείσουν ότι ο δρόμος είναι απόλυτα έτοιμος, αλλά δεν μπορεί να παραδοθεί πριν από τις 12 Σεπτεμβρίου.
Υπουργείο και βουλευτές από την άλλη πλευρά, πιέζουν σημαντικά, διότι ήδη έχουν περάσει έξι μήνες με κλειστό δρόμο και όλες τις παράπλευρες απώλειες που μπορεί κάτι τέτοιο να συνεπάγεται, δεδομένου του γεγονότος πως το «εναλλακτικό» δίκτυο, είναι απαρχαιωμένο και άκρως επικίνδυνο. Στο τραπέζι της διαβούλευσης έχει πέσει και το δεδομένο του… τέλος Σεπτέμβρη, αφού ούτως ή άλλως, ο δρόμος δεν μπορεί να παραδοθεί εντός του χρονοδιαγράμματος που έθεσε το ίδιο το Υπουργείο προ μηνών. Η τοπική κοινωνία πάντως, θεωρεί πως η όλη διαδικασία αποτελεί μια «πολιτική κοροϊδία» προς το μέρος της, αφού ούτως ή άλλως οι ίδιοι δηλώνουν πως χωρίς να είναι μηχανικοί, είχαν στοιχηματίσει πως το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί αν «δεν περάσει το καλοκαίρι τουλάχιστον». Οι αντιδράσεις βέβαια δεν είναι ηχηρές, αλλά παραμένουν σιωπηλές, αφού πλέον έχει γίνει κατανοητό πως είτε με φωνές είτε με σιωπηλή αντίδραση, οι υπηρεσίες έχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες και το μόνο που μπορούν πραγματικά να κάνουν, είναι να συγκαλύπτουν τα προβλήματα και τις αδυναμίες τους, εφευρίσκοντας δικαιολογίες για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις.
Την ίδια στιγμή, η τοπική κοινωνία, εξακολουθεί να θέτει το ζήτημα της ασφάλειας, διότι δεν υπάρχει σχεδόν κανείς στην ευρύτερη περιοχή που να πιστεύει πως το πρόβλημα της καθίζησης αντιμετωπίστηκε σωστά από τις υπηρεσίες, ούτε όμως και να θεωρεί πως αντίστοιχα θέματα δεν θα προκύψουν στο μέλλον, για ένα δίκτυο που στοίχισε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ.