Συμφωνεί το Περιφερειακό Συμβούλιο στο ότι πρέπει να αλλάξει η χάραξη σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Συμφωνεί το Περιφερειακό Συμβούλιο στο ότι πρέπει να αλλάξει η χάραξη σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Σοβαρά προβλήματα στην κατασκευή του νέου οδικού άξονα από τον ΒΟΑΚ προς το αεροδρόμιο Καστελλίου, διαπιστώνει το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Με αφορμή μάλιστα την πρόσφατη καθίζηση του νέου δρόμου Ηράκλειο – Μεσαρά, που κρατά κλειστό επί μήνες ένα θεωρητικά σύγχρονο οδικό δίκτυο που μετρά μερικά μόνο χρόνια ζωής, μια παρέμβαση για ένα έργο που δεν έχει εκκινήσει ακόμα, κρίνεται περισσότερο καίρια παρά ποτέ.

Με γνώμονα τα προβλήματα που δυνητικά θα δημιουργήσει ένα δίκτυο, έτσι όπως έχει χαραχθεί, ο πειρφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, κατέθεσε σχετικό ψήφισμα προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, προκειμένου να υλοποιηθεί έγκαιρα τροποποίηση της μελέτης και κατά συνέπεια της προβλεπόμενης χάραξης.

Σύμφωνα με την πρόταση που κατέθεσε ο περιφερειάρχης Κρήτης, ζητείται η άμεση τροποποίηση της μελέτης του οδικού έργου από τον Βόρειο Οδικό άξονα Κρήτης με κατεύθυνση το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου, «για λόγους ασφαλείας αλλά και για την αποφυγή περιβαλλοντικών και αρχαιολογικών καταστροφών».

Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, η κατασκευή του τμήματος αυτού «με την υφιστάμενη μελέτη θα προκαλέσει ολική περιβαλλοντική καταστροφή του οικοτόπου του ρέματος και επίπτωση στις υφιστάμενες αρχαιότητες. Επιπλέον, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα δυνητικά θέματα βροχοπτώσεων των υψηλών πρανών ορυγμάτων, καθώς και τα πλημμυρικά φαινόμενα του εν λόγω ρέματος».

Για τους λόγους αυτούς ο Περιφερειάρχης Κρήτης ζητά από τον Υπουργό Υποδομών την αλλαγή της μελέτης και την κατασκευή σήραγγας μήκους περί τα 1,25 km, του τμήματος από τον οικισμό Άγνος, έως την εκκλησία του Αγίου Πνεύματος στην θέση Ξυλοκαμάρες, μετατοπίζοντας τη χάραξη στον ορεινό όγκο προς τα δυτικά, με ενδεχόμενη προέκτασή της προς βορά.

Η εισήγηση του περιφερειάρχη και η πρόταση του έγιναν ομόφωνα αποδεκτές από το Σώμα, στη λογική προστασίας αρχαίων και φυσικού περιβάλλοντος αφενός, αλλά και αφετέρου στη μελλοντική προστασία των ταξιδιωτών. Προς το παρόν ωστόσο δεν είναι γνωστό αν και κατά πόσο μπορεί να τροποποιηθεί η χάραξη, αλλά και πόσο εύκολο είναι να προχωρήσει νέα μελέτη που θα προβλέπει την κατασκευή μιας σήραγγας που θα έχει μήκος πάνω από ένα χιλιόμετρο.