Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η αποκατάσταση του δρόμου της Μεσσαράς, 500 μέτρα πριν από την είσοδο του κόμβου της Αγίας Βαρβάρας όπου έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80% η αντιστήριξη των πρανών με αποτέλεσμα να έχει αρθεί σε σημαντικό βαθμό η επικινδυνότητα του. Όπως είναι γνωστό, στο συγκεκριμένο σημείο είχε σημειωθεί μια κυριολεκτικά σοκαριστική καθίζηση του οδικού δικτύου, και υποχώρηση των πρανών που δημιούργησε μεγάλη υποσκαφή με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση στην τοπική κοινωνία. Έτσι ξεκίνησε μια μαραθώνια προσπάθεια από τα τεχνικά στελέχη του ΟΑΚ για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου που είχε σαν αποτέλεσμα να υπογράψει τελικά ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Τσακίρης την έγκριση 4,4 εκ ευρώ που απαιτούνται για την αποκατάσταση του, η οποία καλύπτεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης εξηγεί με δηλώσεις του στην «Π» ότι η υλοποίηση του έργου της αποκατάστασης του δρόμου, ανατέθηκε στον ήδη εγκατεστημένο εργολάβο. Σήμερα ο δρόμος από πλευράς ασφάλειας έχει σαφώς βελτιωθεί καθώς έχουν γίνει σημαντικά έργα αντιστήριξης που εξελίσσονται σε πολύ καλό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα γίνονται εργασίες λιθορριπών (επιχωμάτων από πέτρες) και οι επόμενες εργασίες που ακολουθούν είναι η αντιστήριξη με πασσάλους (ώστε να μπει φρένο στο εν εξελίξει φαινόμενο της μετακίνησης των εδαφών) που εκτιμάται ότι θα αρχίσουν μέσα στις επόμενες δέκα μέρες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο σοβαρός κίνδυνος απομακρύνεται και εκείνο που απασχολεί σε αυτή τη φάση είναι η ομαλή ροή εργασιών που είναι σε απόλυτη συνάρτηση με την εκταμίευση της χρηματοδότησης.
Όπως είναι γνωστό, ο χρόνος εκτέλεσης των εργασιών αποκατάστασης του οδικού δικτύου, φτάνει τους τρεις μήνες, με δεδομένο όμως το γεγονός ότι η πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί γύρω μας μπορεί να σηματοδοτήσει ανατροπές. Ο σχεδιασμός προβλέπει, τη μεταφορά του υφιστάμενου δρόμου 500 μ. λίγο πριν από την είσοδο του κόμβου της Μεσαράς, στο ύψος του Αγίου Γεωργίου όπου έχει καταγραφεί και το βαρύ πρόβλημα των κατολισθήσεων. Στο σημείο αυτό, προβλέπεται η μετακίνηση του δρόμου 10 μέτρα ανατολικότερα ώστε να απομακρυνθεί η κίνηση των οχημάτων από την εστία των κατολισθήσεων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα των κατολισθήσεων είναι ένα εν εξελίξει γεωλογικό φαινόμενο το οποίο απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο λόγω της ποιότητας των εδαφών που είναι σαθρά και ασταθή και εμφανίζονται συχνά προβλήματα μετακινήσεων. Οι βροχές της περσυνής χρονιάς λειτούργησαν ως πρόβα τζενεράλε σε σχέση με τις αντοχές, που ανέδειξαν τα ευάλωτα σημεία του δικτύου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το σχεδιασμό του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης θα γίνει μία δεύτερη συμπληρωματική εργολαβία η οποία θα περιλάβει τη δημιουργία του προβλεπόμενου κόμβου στην έξοδο του δρόμου της Μεσαράς προς τις Μοίρες, η δημιουργία του κόμβου του Πανασού και παράπλευρων δικτύων που είναι απαραίτητα για την καλύτερη κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής.