Ο κ. Παραδεισανός, η κ. Στεφανάκη με τους μαθητές της Α’ τάξης του 2ου Δημοτικού Αρχανών
Ο κ. Παραδεισανός, η κ. Στεφανάκη με τους μαθητές της Α’ τάξης του 2ου Δημοτικού Αρχανών

Μακριά από το καταναλωτικό πανδαιμόνιο που επικρατεί αυτές τις ημέρες, τα σχολεία της Κρήτης εστιάζουν στο πραγματικό μήνυμα των Χριστουγέννων, την αγάπη. Μέσα από προγράμματα στα οποία συμμετέχουν, στέλνουν τις ευχές τους σε συμμαθητές τους ανά την Ευρώπη και τον κόσμο!

 

οι μαθητές της A’ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αρχανών με εμψυχώτρια του προγράμματος την εκπαιδευτικό, κ. Μαρία Στεφανάκη έστειλαν 30 χριστουγεννιάτικα πακέτα με αποδέκτες παιδιά σε 30 σχολεία σε όλο τον κόσμο.
Παγκόσμιο χριστουγεννιάτικο δέντρο

Σε μία ξεχωριστή πράξη αγάπης προχώρησε η A’ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αρχανών με εμψυχώτρια του προγράμματος την εκπαιδευτικό, κ. Μαρία Στεφανάκη. Συνολικά, οι μαθητές έστειλαν 30 χριστουγεννιάτικα πακέτα με αποδέκτες παιδιά σε 30 σχολεία σε όλο τον κόσμο. Ισάριθμα πακέτα θα φτάσουν στο σχολείο των Αρχανών.

Ο διευθυντής του σχολείου, κ. Κώστας Παραδεισανός, εξηγεί πως «είναι η δική μας συμμετοχή στο πρόγραμμα Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης στη δράση που διοργανώνει το Europe Direct Wrexham με θέμα «Ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων στολιδιών». Το χριστουγεννιάτικο δέντρο που θα στολίσει φέτος την Α΄ τάξη θα είναι με στολίδια από 30 διαφορετικές χώρες του κόσμου!

Είναι ένα παγκόσμιο χριστουγεννιάτικο δέντρο! Τα παιδιά μέσω του προγράμματος μαθαίνουν πώς γιορτάζονται τα Χριστούγεννα σε άλλα μέρη του κόσμου. Και μεγαλώνει η χαρά και πληθαίνει η αγάπη», τονίζει.

Η κ. Στεφανάκη εξηγεί πως στη δράση συμμετείχαν τα 17 παιδιά της τάξης. Δημιούργησαν στολίδια από φυσικά υλικά ενώ υπάρχουν στοιχεία χαρακτηριστικά της χώρας μας, όπως είναι η ελληνική σημαία και η Ακρόπολη. Παράλληλα, η ίδια έστειλε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείο πληροφοριακό υλικό για την Ελλάδα, την Κρήτη, το Ηράκλειο και, φυσικά, τις Αρχάνες, ενώ δέχτηκε αντίστοιχο υλικό από τις 30 χώρες, με τις οποίες συνεργάζεται το σχολείο.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν και άλλα σχολεία της Κρήτης και στόχος του είναι να βοηθήσει  τους μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις για άλλες χώρες της Ευρώπης μέσα από μία δημιουργική και διασκεδαστική δραστηριότητα. Το κάθε σχολείο αφενός μαθαίνει  μέσα από την κατασκευή των στολιδιών και τη συγκέντρωση των πληροφοριών,  για τα ήθη και τα έθιμα του τόπου του και αφετέρου ανακαλύπτει τις παραδόσεις και την κουλτούρα άλλων λαών.

Μέσα από τις πληροφορίες που λαμβάνει  σχετικά με το πώς γιορτάζονται τα Χριστούγεννα σε άλλες χώρες, τα παιδιά  ενημερώνονται και για άλλες πτυχές  που αφορούν στον πολιτισμό της κάθε χώρας, όπως είναι η γλώσσα, η γεωγραφία, η ιστορία, τα ήθη και τα έθιμα και με τον τρόπο αυτό κατανοούν καλύτερα την έννοια του Ευρωπαίου πολίτη.

Απώτερος στόχος και φιλοδοξία όλων είναι η συμμετοχή σ΄αυτή τη δραστηριότητα να ενθαρρύνει τα σχολεία  να διατηρήσουν την επαφή με τα σχολεία με τα οποία θα βρίσκονται στην ίδια ομάδα έτσι ώστε να συνεργαστούν και μελλοντικά.

 

Το 11ο Γυμνάσιο ανταλλάσσει χριστουγεννιάτικες κάρτες με ξεχωριστά μηνύματα προς τα ευρωπαϊκά σχολεία που συμμετέχουν στο έργο eTwinning με θέμα τη θέση της γυναίκας στην επιστήμη
Το 11ο Γυμνάσιο ανταλλάσσει χριστουγεννιάτικες κάρτες με ξεχωριστά μηνύματα

Επιστήμη, γυναίκες και Χριστούγεννα

Έτοιμες είναι οι πρώτες χριστουγεννιάτικες κάρτες που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου και θα τις στείλουν στα ευρωπαϊκά σχολεία που συμμετέχουν στο έργο eTwinning με θέμα τη θέση της γυναίκας στην επιστήμη.

«Ευχές μας αποτελούν οι συμβουλές και οι προτροπές σπουδαίων γυναικών που με τη γνώση, τη θέληση και την αποφασιστικότητά τους συνέβαλαν στην εξέλιξη της ανθρωπότητας», αναφέρουν οι καθηγήτριες του σχολείου.

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί είναι η καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, κ. Κυριακή Κυδωνιέως, και η φυσικός, κ. Όλγα Γκίζα, ενώ σημαντική ήταν η βοήθεια της εκπαιδευτικού εικαστικών, κ. Κλειώς Χρηστάκη.

Οι κάρτες θα σταλούν σε έξι σχολεία στις Τουρκία, Ισπανία, Σλοβακία και Αγγλία ενώ το 11ο Γυμνάσιο έχει ήδη λάβει την πρώτη του κάρτα από τη Γρανάδα, γεγονός που ενθουσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά.

Η κ. Κυδωνιέως αναφέρει πως, πέρα από τους υπόλοιπους στόχους του προγράμματος, οι μαθητές κάνουν χρήση της αγγλικής γλώσσας παράλληλα με το μάθημα και συνειδητοποιούν την αξία που έχει η γνώση μίας άλλης γλώσσας στην επικοινωνία μας με τους ανθρώπους.

Το έργο διεξάγει επιστημονική έρευνα στο μάθημα της χημείας με παράλληλη χρήση της Αγγλικής Γλώσσας, καθώς και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών προκειμένου να ανακαλύψουν ένα  νέο στοιχείο του Περιοδικού Πίνακα, το “eTwinnio”. Εξαιρετικές γυναίκες επιστήμονες βοηθούν τους μαθητές να ανακαλύψουν  τις μυστηριώδεις ιδιότητές του… Και η περιπέτεια αρχίζει…