μαθητές
Πονοκέφαλος ήταν για πολλούς γονείς η ηλεκτρονική εγγραφή στα λύκεια.

Τα βρήκαν σκούρα φέτος πολλοί γονείς που επιχείρησαν, πολλές φορές χωρίς αποτέλεσμα, να εγγράψουν τα παιδιά τους στην Α΄Λυκείου. Φέτος, οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά, μία μέθοδος που εφαρμόζεται από πέρσι στα ΕΠΑΛ, και χρειάζεται κανείς τους κωδικούς του taxisnet για την είσοδό του στο σύστημα.

Πολλοί απευθύνθηκαν σε λογιστή, γεγονός που τους κόστισε κάτι παραπάνω, άλλοι πέρασαν από τα σχολεία των παιδιών τους και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών πέρασαν την… δοκιμασία επιτυχώς.

Υπενθυμίζεται πως λόγω των τεχνικών, κυρίως, προβλημάτων που προέκυψαν, το Υπουργείο Παιδείας είχε δώσει παράταση στη διαδικασία ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», το σύστημα θα ανοίξει ξανά τις επόμενες ημέρες αλλά και αρχές του Σεπτέμβρη.

Το «αγκάθι» για πολλούς γονείς, κάτι που ωστόσο είναι θετικό για κάποιους, είναι ότι δεν έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να εγγράψουν το παιδί τους σε λύκειο της αρεσκείας τους, κάτι που συνέβαινε κατά κόρον, με παράτυπο συνήθως τρόπο. Όπως είχε γράψει η «Π», πλέον το Υπουργείο Παιδείας «βλέπει» τη διεύθυνση που δηλώνεται στην εφορία και αναλόγως εγγράφει το μαθητή.

Έμαθαν τον τρόπο τα ΕΠΑΛ

Πέρσι είχαν σημειωθεί πολλά προβλήματα, τα οποία φέτος ξεπεράστηκαν. Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως με την ολοκλήρωση της Α΄ φάσης των αιτήσεων σημειώθηκε σημαντική αύξηση των ηλεκτρονικών δηλώσεων για την  εγγραφή στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο 2017 κατά την Α΄ φάση είχαν κατατεθεί 67.265 αιτήσεις, ενώ τον Ιούνιο 2018 κατά την Α΄ φάση κατατέθηκαν 77.323 αιτήσεις, δηλαδή 10.058 περισσότεροι μαθητές/τριες επέλεξαν να εγγραφούν στο ΕΠΑ.Λ.,  καταγράφοντας έτσι μία αύξηση των αιτήσεων εγγραφών των Επαγγελματικών Λυκείων της τάξης του 15%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Α΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου κατά την Α΄ φάση αιτήσεων «Ηλεκτρονικής Αίτησης Εγγραφής – Δήλωσης Προτίμησης» έτους 2017 είχαν εγγραφεί 12.851 μαθητές/τριες, ενώ αντίστοιχα το 2018 έχουν εγγραφεί ήδη 18.418 μαθητές/τριες, δηλαδή 5.567 περισσότεροι (ποσοστό αύξησης 43%).

Το Υπουργείο υπενθυμίζει ότι οι ηλεκτρονικές δηλώσεις εγγραφής θα συνεχιστούν τις τελευταίες ημέρες του Ιουνίου (Β΄ φάση).

Η Δευτεροβάθμια  κατανέμει τους μαθητές

Ο κ. Νίκος Γιγουρτάκης

Για πρώτη φορά φέτος, η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου έχει την αρμοδιότητα να συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία και να προχωρήσει στην κατανομή των μαθητών, ανάλογα με τον τόπο κατοικίας που έχουν δηλώσει οι γονείς τους.

Ο διευθυντής, κ. Νίκος Γιγουρτάκης, αναφέρει πως σε περίπτωση που η διεύθυνση στην εφορία δεν είναι η ίδια με αυτή που υπάρχει στην πλατφόρμα του myschool, το Υπουργείο λαμβάνει υπόψη του τη δεύτερη.

 

 

Ο κ. Ρηγάκης
Ο κ. Ρηγάκης

 

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, κ. Ζαχαρίας Ρηγάκης, αναφέρει πως επειδή το σύστημα ισχύει για πρώτη φορά φέτος είναι λογικό να προκύψουν ορισμένες δυσκολίες.

Όμως, η διαδικασία δεν χρειάζεται περισσότερο από πέντε λεπτά για να ολοκληρωθεί. Όπως λέει, ο στόχος είναι οι εγγραφές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης να γίνονται πλέον ηλεκτρονικά.

 

 

Ο κ. Κωνσταντίνου
Ο κ. Κώστας Κωνσταντίνου

Ο διευθυντής του 2ου Λυκείου Ηρακλείου, κ. Κώστας Κωνσταντίνου, αναφέρει πως τα προβλήματα που προέκυψαν ήταν τεχνικής φύσης.

Μπορεί να ήταν δηλωμένη ωςκηδεμόνας η μητέρα, η οποία δεν είχε κωδικούς του taxisnet και χρειαζόταν μία διαδικασία για να λυθεί το πρόβλημα.

Ακόμα, μπορεί η ορθογραφία κάποιων ονομάτων, κυρίως ατόμων ξένης υπηκοότητας, να ήταν διαφορετική.
Ο ίδιος δε γνωρίζει πόσα άτομα έχουν γραφτεί στην πρώτη τάξη του σχολείου, περιμένει να ενημερωθεί από τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας για να δει ποια θα είναι η δυναμική του σχολείου.

«Είναι κάτι νέο για μας, θα το δούμε στην πράξη και θα το κρίνουμε, θεωρώ ότι είναι κάτι που έπρεπε να γίνει υπό την έννοια η τεχνολογία προσφέρει πολλά και στα σχολεία», σχολιάζει.

ο φιλόλογος, διευθυντής  του 3ου Λυκείου Ηρακλείου, κ. Μανώλης Αλεξάκης
Του Μανώλη Αλεξάκη

Ο διευθυντής του 3ου Λυκείου Ηρακλείου, κ. Μανώλης Αλεξάκης, αναφέρει πως το μεγαλύτερο πρόβλημα αφορούσε σε όσους είχαν αλλάξει διεύθυνση.

Ορισμένοι γονείς έπαιρναν τηλέφωνο στο σχολείο και ζητούσαν οδηγίες ή άλλοι πήγαιναν στο λύκειο και ολοκλήρωναν τη διαδικασία με τη συνδρομή των καθηγητών.

Θεωρεί πως οι περισσότεροι γονείς, λόγω της ελληνικής νοοτροπίας, δεν προχώρησαν στην εγγραφή, εξάλλου συνήθως οι μαθητές δεν εγγράφονταν στα σχολεία, και θα το κάνουν όταν ανοίξει ξανά το σύστημα.

 

ο διευθυντής του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, κ. Κώστας Αρχοντάκης
Ο κ. Κώστας Κωνσταντίνου

Ο θεσμός της μαθητείας, η αύξηση στο 5% του αριθμού των αποφοίτων των ΕΠΑΛ που θα έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και 10% στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής «είναι καλός αέρας στα πανιά μας», λέει χαρακτηριστικά ο διευθυντής του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, κ. Κώστας Αρχοντάκης.

Στα ΕΠΑΛ, οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά για δεύτερη χρονιά, οπότε δεν επαναλήφθηκαν τα περσινά προβλήματα.